امروز  روز شما ارتشی ها است، چه روز عزیزی است

 امروز روز  مجاهدان پر کار و کم توقع است

 امروز روز  مردان  پر فایده و کم هزینه است

 امروز روز عزیزان ملتی است که رهبری  آنها را  بخاطر  لیاقت ها و کسب فضیلت ها از  زمره شجره طیبه دانست

. پس ای دژ نفوذ ناپذیر  این ملت  و  ای ارتشیان  عزیز ، روز تان مبارک ،بازویتان پر توان ،جیب هایتان پر پول  ، سلاح های تان  برنده و دل ها ی تان سرشار از  عشق و امید باد

            
افسران - روزتان مبارک ای حافظان غیورمرد مرزهای ایران زمین ...

موضوعات مرتبط: صفحه اصلیارتش.گنجی در دل ملتاخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیارتشارتشیروز ارتش

تاريخ : شنبه 29 فروردين 1394 | 23:31 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

   

روحانی در مراسم روز ارتش

  رئیس جمهور گفت: هر جا که امام (ره) و رهبری دستور و فرمانی دادند و مسیری را برگزیدند، ارتش در خط مقدم اطاعت بود.    

 : ارتش تنها مظهر اقتدار ملی  نیست، ارتش مظهر نظم، انضباط، مدنیت، سلامت اداری، سلامت اقتصادی، فراجناحی بودن، فراحزبی بودن، اسلامی بودن، دینی بودن و ملی بودن است

: استراتژی ما، بازدارندگی برای استقرار صلح و امنیت در داخل کشور و کشورهای منطقه است.

 

برو به ادامه ی مطلب


موضوعات مرتبط: صفحه اصلیارتش.گنجی در دل ملتاخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیارتشروز ارتش روحانیرییس جمهور در روز ارتش

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 29 فروردين 1394 | 23:28 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

حجت الاسلام آل هاشم:

اقتدار ارتش یکی از دغدغه های امام(ره) بود / ارتش نشان داده است ارزش اعتماد امام راحل را داشت

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه عزت، عظمت و اقتدار ارتش یکی از دغدغه های اصلی حضرت امام (ره) بود، گفت: ارتش در جریان پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس نشان داد که ارزش اعتماد امام راحل (ه) را داشت.
اقتدار ارتش یکی از دغدغه های امام(ره) بود / ارتش نشان داده است ارزش اعتماد امام راحل را داشت
  

به گزارش ائل به نقل از روابط عمومی نیروی هوایی ارتش، این مطلب را حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم روز جمعه با حضور در پایگاه شکاری ترابری شهید سرلشکر خلبان حسین لشکری مهرآباد و بازدید از گردان های پروازی در جمع خلبانان و کارکنان فنی شرکت کننده در رژه هوایی عنوان کرد و گفت: حضور در جمع خلبانان و پیشکسوتان نیروی هوایی مایه خرسندی است.

وی افزود: عزت، عظمت و اقتدار ارتش یکی از دغدغه های اصلی حضرت امام (ره) بود و از آغاز نهضت انقلاب اسلامی به این موضوع عنایت خاصی داشتند ودراین راستا در روز ۲۸ فروردین با صدور فرمانی راهبردی به رغم توطئه دشمنان داخلی و خارجی برای از بین بردن سازماندهی ارتش، ۲۹ فروردین را روز ارتش نامگذاری کردند.

نماینده ولی فقیه درارتش اظهار داشت: این اقدام امام (ره) ناشی از شناخت و اعتماد کافی ایشان به ارتش بود که دستور دادند در روز ۲۹فروردین ۵۸ ارتش با تمام ساز وبرگ خود ضمن رژه، پشتیبانی خود را ازملت ومرزهای ایران اسلامی در راه استقلال و حفظ تمامیت ارضی اعلام کنند. 

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم افزود:ارتش در مقاطع مختلف از جمله پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و پس از آن نشان داد که ارزش اعتماد حضرت امام (ره) را داشت.

وی بیان کرد: حرکت کارکنان غیور نیروی هوایی در ۱۹ بهمن ۱۳۵۷ در تاریخ برای همیشه ماندگار است و این حرکت بسیار بزرگ، کمر رژیم طاغوت را شکست و امیدش را به یأس مبدل ساخت.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم تصریح کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران با تقدیم بیش از ۴۸ هزار شهید نقش بی بدیلی در هشت سال دفاع مقدس ایفا کرد. 

نماینده ولی فقیه در ارتش گفت: نقش نیروی هوایی در دفاع مقدس مثال زدنی است، نیرویی که در اولین روزهای جنگ تحمیلی با عملیات ها اولین پاسخ و ۱۴۰ فروندی رؤیای دشمن در فتح چند روزه این کشور را نابود کرد.

وی افزود: تعبیر مقام معظم رهبری و فرمانده کل قوا از ارتش به عنوان ارتش حزب الله و کلمه طیبه مایه دلگرمی است و نشان از حرکت صحیح ارتش دارد.

نماینده ولی فقیه در ارتش با بیان اینکه نقش همه پایگاه ها در رژه هوایی بسیار ستودنی است، از خلبانان و کارکنان فنی شرکت کننده در این رژه تجلیل کرد.

مرحله پایانی تمرین جنگنده های نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای آمادگی رژه ۲۹ فروردین و روز ارتش صبح روز جمعه درپایگاه شکاری ترابری شهید سرلشکر خلبان حسین لشکری مهرآباد انجام شد.

 

 

 




موضوعات مرتبط: ارتش.گنجی در دل ملتاخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیدغدغهامام راحلعقیدتی ارتش

تاريخ : شنبه 29 فروردين 1394 | 23:17 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفتگوی مشروح با ائل:

ارتش ثابت کرد شایستگی حمایت امام(ره) را داشت / حتی شائبه اختلاف بین نیروهای مسلح هم وجود ندارد / داعش در سطحی نیست که تهدید نظامی برای کشور باشد

همزمان با ۲۹ فروردین سالروز پیام تاریخی امام خمینی(ره) مبنی بر نامگذاری روز نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، ائل گفتگوی مشروحی با حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی انجام داده و ضمن تبیین برنامه های این سازمان، به میزان آمادگی ارتش در عرصه های مختلف پرداخته است.

ارتش ثابت کرد شایستگی حمایت امام(ره) را داشت / حتی شائبه اختلاف بین نیروهای مسلح هم وجود ندارد / داعش در سطحی نیست که تهدید نظامی برای کشور باشد

همزمان با ۲۹ فروردین سالروز پیام تاریخی امام خمینی(ره) مبنی بر نامگذاری روز نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، هر ساله نیروهای ارتش جمهوری اسلامی در چنین روزی با تأسی از فرمان امام راحل(ره) با ساز و برگ های نظامی خود در سراسر کشور رژه رفته تا ضمن اعلام پیام صلح برای کشورهای دوست، امادگی و اقتدار خود را برای مقابله با دشمنان نظام اسلامی نشان می دهند.

ائل به مناسبت این روز گفتگوی مشروحی با حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی انجام داده و ضمن تبیین برنامه های این سازمان، به میزان آمادگی ارتش در عرصه های مختلف از جمله حوادث غیر مترقبه در کشور، کارهای عمرانی و خدماتی و همچنین مقابله با جنگ احتمالی پرداخته است.

 

برو به ادامه ی مطلب


موضوعات مرتبط: ارتش.گنجی در دل ملتاخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیائلارتشآل هاشمارتشنیروهای مسلح

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 29 فروردين 1394 | 23:13 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

جنگنده جدید صاعقه 2 (دو کابین) برای اولین بار در رژه هوایی ارتش شرکت کرد.

به گزارش مشرق، رژه 29 فروردین یگان‌های نمونه ارتش صبح امروز در جوار مرقد مطهر امام(ره) با حضور حسن روحانی رئیس جمهور برگزار شد.

در جریان این مراسم جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش بر فراز حرم بنیانگذار انقلاب اسلامی رژه هوایی رفتند که جنگنده صاعقه 2 (دوکابین) یکی از آنها بود که برای اولین بار در رژه حاضر می شد.

این جنگنده در یک دسته 3تایی به همراه جنگنده های اف4 و اف 5 پرواز کرد.

به گزارش فارس، جنگنده صاعقه 2 یک جنگنده آموزشی عملیاتی است که چندی پیش توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تولید و در اختیار نیروی هوایی ارتش قرار گرفت.

پرواز جنگنده صاعقه 2کابین در آسمان تهران+عکس


این هواپیما نسبت به جنگنده صاعقه تک کابین تغییراتی در تجهیزات دارد و این هواپیما هم برای بحث‌های تاکتیکی و هم برای تربیت خلبانان تاکتیکی به عنوان یک هواپیمای آموزشی به کار گرفته می‌شود.

هواپیماهای آموزشی دوکابین صاعقه افتی نسبت به هواپیمای تک کابین ندارد ضمن اینکه این هواپیما هم قابلیت انجام تمام مأموریت‌های عملیاتی را داراست.


موضوعات مرتبط: صفحه اصلیارتش.گنجی در دل ملتجنگ افزار
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیپروازجنگندهرژه ی ارتشصاعقه ی 2

تاريخ : شنبه 29 فروردين 1394 | 23:12 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

رژه 29 فروردین امسال صبح امروز با حضور رئیس جمهور، فرماندهان و مسئولان نیروهای مسلح و یک میهمان نامتعارف برگزار شد.

خبرگزاری فارس: «میهمان نامتعارف» در رژه ارتش/ «فریدون» در کنار فرماندهان نظامی ایستاد

گروه امنیتی دفاعی خبرگزاری فارس- رژه بزرگ ارتش طبق سنوات گذشته امروز صبح نیز با حضور حسن روحانی رئیس جمهور و فرماندهان عالیرتبه نیروهای مسلح در قوای نظامی و انتظامی در جوار حرم ملکوتی بنیانگذار انقلاب اسلامی برگزار شد و یگان های پیاده و محمول نیروهای سه گانه ارتش و قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) از مقابل جایگاه میهمانان رژه رفتند.

این مراسم همه ساله به منظور گرامیداشت روز ارتش و تجلیل از فداکاری های نیروی زمینی برگزار شده و مهمترین تجهیزات ارتش در آن به نمایش در می‌آیند.

نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران هر سال 2 بار این مراسم رژه را برگزار می‌کنند که در مورد دیگر، به مناسبت 31 شهریور (آغاز هفته دفاع مقدس)، نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه و نیروی انتظامی در حضور رئیس جمهور رژه می‌روند.

 

برو به ادامه ی مطلب


موضوعات مرتبط: صفحه اصلیارتش.گنجی در دل ملتاخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیارتشروز ارتشایرانارتشیرژهرژه ی ارتش29 فروردین

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 29 فروردين 1394 | 23:6 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
تاريخ : جمعه 28 فروردين 1394 | 13:31 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

طراحی و رونمایی تانک چرخ‌دار و ربات مسلح/ آمادگی نزاجا برای سرکوب تروریست‌ها/ هشدار به عربستان

                فرمانده نیروی زمینی ارتش از رونمایی ربات مسلح خبر داد و گفت: این ربات می‌تواند 2 موشک و 600 کیلوگرم محموله را حمل کند.                

طراحی و رونمایی تانک چرخ‌دار و ربات مسلح/ آمادگی نزاجا برای سرکوب تروریست‌ها/ هشدار به عربستان

 

ادامه ی مطلب


موضوعات مرتبط: صفحه اصلیارتش.گنجی در دل ملتجنگ افزاراخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالینزاجااحمدرضا پوردستانفرمانده ی ارتشینیروی زمینیموشک

ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 28 فروردين 1394 | 13:28 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
تاريخ : جمعه 28 فروردين 1394 | 13:27 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

دختر نوجوانی  که در یک تصادف بسیار وحشتناک زنده ماند اما زنده ماندن او علاوه بر شانس وی هزینه بسیار زیادی را در بر داشت اینک شهرت جهانی دارد.


دختر نوجوانی  که در یک تصادف بسیار وحشتناک زنده ماند اما زنده ماندن او علاوه بر شانس وی هزینه بسیار زیادی را در بر داشت اینک شهرت جهانی دارد.

 

او داخل اتوبوسی بود که به کوه آلپ سقوط کرد واتوبوس به طور وحشتناک واژگون شد و در آتش سوخت این تصادف به قدری وحشتناک بود که او ۹۶ درصد بدنش سوخت این سوختگی به حدی بود که فقط کف پا و کف سرش نسوخته بود و تمام اعضای بدنش در آتش به طور وحشتناک آسیب دیده بود در آن زمان پزشکان از بهبود این نوجوان نا امید شده بودند و درصد زنده ماندن او را یک به هزار بود.


او به مدت سه ماه در کما بود و بعد از ۲۰۰ عمل جراحی  و یک میلیون دلار هزینه توانست به زندگی خود ادامه دهد به طوری که کارکنان بیمارستان نام این دختر را دختری با لبخند یک میلیون دلاری نامیدند.

 

اخبار,اخبار گوناگون,گرانترین لبخند,تصاویری از لبخند میلیون دلاری

 

اخبار,اخبار گوناگون,گرانترین لبخند,تصاویری از لبخند میلیون دلاری

 


موضوعات مرتبط: متفرقه
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیسوختگیدخترلبخندتصادف

تاريخ : جمعه 28 فروردين 1394 | 13:24 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
تاريخ : جمعه 28 فروردين 1394 | 13:22 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

روانشناسان میگویند: ﺍﮔﺮ ﺑﺎ ﺷﺨﺼﯽ ﮐﻪ ﺩﻭﺳﺘﺶ ﺩﺍﺭﯼ ﺭﻭﺑﺮﻭ ﺷﺪﯼ ، ﻟﺒﺨﻨﺪ ﺑﺰﻥ ﺗﺎ ﻋﺸﻘﺖ ﺭﺍ ﺍﺣﺴﺎﺱ ﮐﻨﺪ… ﺍﮔﺮ ﺑﺎ ﺩﺷﻤﻨﺖ ﺭﻭﺑﺮﻭ ﺷﺪﯼ ، ﻟﺒﺨﻨﺪ ﺑﺰﻥ ﺗﺎ ﻗﺪﺭﺗﺖ ﺭﺍ ﺍﺣﺴﺎﺱ ﮐﻨﺪ… ﺍﮔﺮ ﺑﺎ ﺷﺨﺼﯽ ﮐﻪ ﺯﻣﺎﻧﯽ ﺗﺮﮐﺖ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ ، ﺭﻭﺑﺮﻭ ﺷﺪﯼ ، ﻟﺒﺨﻨﺪ ﺑﺰﻥ ﺗﺎ ﺍﺣﺴﺎﺱ ﭘﺸﯿﻤﺎﻧﯽ ﮐﻨﺪ… ﺍﮔﺮ ﺑﺎ ﻏﺮﯾﺒﻪ ﺍﯼ ﺭﻭﺑﺮﻭ ﺷﺪﯼ ، ﻟﺒﺨﻨﺪ ﺑﺰﻥ ﺗﺎ ﺑﺎ ﻟﺒﺨﻨﺪ ﭘﺎﺳﺨﺖ ﺭﺍ ﺩﻫﺪ… ﺍﯾﻦ ﺭﻣﺰ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ ﺗﻮﺳﺖ… ﻭ ﺑﻪ ﻗﻮﻝ ﺳﻬﺮﺍﺏ ﺳﭙﻬﺮﯼ؛ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﺑﺎ ﻫﻤﻪﯼ ﻭﺳﻌﺖ ﺧﻮﯾﺶ ﻣﺤﻔﻞ ﺳﺎﮐﺖ ﻏﻢ ﺧﻮﺭﺩﻥ ﻧﯿﺴﺖ ﺣﺎﺻﻠﺶ ﺗﻦ ﺑﻪ ﺟﺰﺍ ﺩﺍﺩﻥ ﻭ ﺍﻓﺴﺮﺩﻥ ﻧﯿﺴﺖ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﺧﻮﺭﺩﻥ ﻭ ﺧﻮﺍﺑﯿﺪﻥ ﻧﯿﺴﺖ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﺟﻨﺒﺶ ﺟﺎﺭﯼ ﺷﺪﻥ ﺍﺳﺖ ﺍﺯ ﺗﻤﺎﺷﺎﮔﺎﻫﻪ ﺁﻏﺎﺯ ﺣﯿﺎﺕ… ﺗﺎ ﺑﻪ ﺟﺎیی ﮐﻪ ﺧﺪﺍ میخندد…

 

Image result for ‫تصاویری از لبخند‬‎


موضوعات مرتبط: صفحه اصلی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیلبخنددشمندوستمهارتفهماندن

تاريخ : جمعه 28 فروردين 1394 | 13:13 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

نامگذاری 29 فروردین هرسال به نام روز ارتش از ابتکارات امام خمینی(ره) بود. آن هم در شرایطی که ارتش جمهوری اسلامی با کارشکنی های مختلف داخلی و خارجی روبه رو بود.

مجله مهر: روزی برای ارتش. حالا35 سالی می شود که ارتش جمهوری اسلامی ایران یک روز از تقویم رسمی کشور را به نام خود می بیند. روزی که برای اولین بار به فاصله حدود 2 ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، توسط امام خمینی(ره) به نام ارتش نام گذاری شد تا پاسخی مناسب باشد به وفاداری ارتشیان به آرمانهای انقلاب اسلامی. اما چه شد که 29 فروردین به نام ارتش نام گذاری شد؟

 

ادامه ی مطلب


موضوعات مرتبط: صفحه اصلیارتش.گنجی در دل ملتاخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیروز ارتشامام و ارتشنام گذاریارتشارتشی

ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 28 فروردين 1394 | 13:11 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

فهد بن ترکی بن عبدالعزیز به هلاکت رسید.

افسران - فهد بن ترکی بن عبدالعزیز به هلاکت رسید.
فهد بن ترکی بن عبدالعزیز یکی از شاهزاده‌های سعودی که از فرماندهان ارشد ارتش عربستان هم بود در حمله خمپاره‌ای ارتش یمن کشته شد. وی در حال بازدید از پاسگاه مرزی بود که این منطقه هدف حملات خمپاره‌ای قرار گرفت و او و همراهنش کشته شدند. درحالی که دولت عربستان خبر مرگ 3 همراه فهد بن ترکی را اعلام کرد ولی تاکنون درباره کشته شدن شاهزاده سعودی خبری رسمی از سوی مقامات ریاض منتشر نشده است.

موضوعات مرتبط: صفحه اصلیسیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیفهد بن العزیز بن عبدالعزیزیمنعربستانارتش عربستانشاهزاده ی سعودی

تاريخ : جمعه 28 فروردين 1394 | 13:8 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

زندگی به من آموخت که
هر چیزی قیمتی دارد ...


پنیر مجانی و تله موش - جملات زیبا www.atrekhoda.ir

موضوعات مرتبط: صفحه اصلی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیپنیرپنیر مجانیتله ی موشپنیر در تلهموش

تاريخ : جمعه 28 فروردين 1394 | 13:4 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

اس ام اس تبریک روز ارتش


                                                                    

برادر ارتشى! تو، خورشید روزهاى خاکسترى دفاع بودى و پرنده جانت،

شکستن قفس هاى وابستگى را به ما آموخت. آمدى تا کوچه های

وارستگى و اقتدار را عابر باشیم و عشق به وطن، راز همیشه بودنمان باشد.

 

موضوعات مرتبط: صفحه اصلیارتش.گنجی در دل ملت
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیارتشروز ارتشتبریک

تاريخ : جمعه 28 فروردين 1394 | 12:59 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

در سکوت مبهم زندگی , آوای مطلق و پر معنای هستی ام شدی

 

کارت پستال تبریک تولد

 

بانوی پرتقالی من, تولدت مبارک

 

نایت اسکین

موضوعات مرتبط: صفحه اصلی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیتولدهمسرعشقکادوی تولدتبریک

تاريخ : دو شنبه 24 فروردين 1394 | 1:39 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

 

Image result for ‫تصاویر مربوط به روز مادر‬‎


موضوعات مرتبط: صفحه اصلی

تاريخ : چهار شنبه 19 فروردين 1394 | 11:38 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

سلام .خوبید؟شادید؟ایشالله که باشید...سال نو چهطوره؟خوبه؟ردیفه؟بازم ایشالله که باشه...

 

ایندفعه به جای شب , الان اومدم تا نگید چه قدر منظمه این دختر...چون آخه خیلی هم با نظم نیستم ولی کاش بودم...مثلا همین دیشب با وجود خستگی فراوون تا 2 بیدار بودم .که یکی از دلایلش هم رسیدگی به ناخنای عزیزم بود .بنده به خاطر داشتن ناخن های زیبا وبراق و البته مقاوم در برابر شکستن کلی براشون وقت میذارم.میدونید چه جوری؟؟مطمئنم که حدس هم نمیتونید بزنید .. آخه این مورد فقط مال خودمه و هیچ دانشمندی تا حالا به پبتش نرسونده..جون تو....

خانوما خوب دقت کنید ...اول زود برید یه ظرف کوچیک در دار تهیه کنید تا وقتی روغن زیتون رو توش ریختید محفوظ باشه بعدش ظرف رو داخل فریزر بذارید , به سرعت تبدیل به یک کرم کار امد میشه روزی چند بار یا حداقل یک بار ناخنهای محترم و پوست اطرافش رو با این کرم ابتکاری مالش بدید _با حوصله ها_بعد از مدتی به معجزه ی قرن پی خواهید برد.شگفت انگیز بود, مگه نه؟؟ راستی بانو های عزیز یادتون نره که هیچ کاری رو در زمینه ی خونه داری بدون دستکش انجام ندید , دستکش پارچه ای و روش هم دستکش رز مریم,راستی چرا همه میگن رز مریم؟؟؟؟؟؟؟؟هه هه هه, شوخی کردم...ولی بی شوخی از دوتا دستکش با هم استفاده کنید البته در مورد کارایی که با آب  سروکار داریدا.در مورد کارای خشک مثل جارو برقی کشیدن و گردگیری کردن دستکش پارچه ای کفایت میکنه.فردا ناهار مهمون دارم فامیل شوهر عزیز تشریف فرما میشن, و من تنبل خانوم با این همه کار نشستم پای نت,خب چی کار میشه کرد کار دله دیگه,تنگ میشه واستون.

باید برم دیگه.

راستی قبل از این که تنهاتون بذارم باید پیشاپیش بگم     روزتون مبارک مامانای نازنین ایرونی,خدا قوت    

 

Image result for ‫تصاویر مربوط به روز مادر‬‎


موضوعات مرتبط: دست نوشته های بانوی پرتقالی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیمامانروز مادردستکشناخنسلامتدستسلامتیمهمون

تاريخ : چهار شنبه 19 فروردين 1394 | 11:9 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

bdf

طرز تهیه:

نان تست= ۱۲ ورقه

سینه مرغ پخته و خرد شده ۱= عدد کامل

پیازچه خرد شده = ۳ پیمانه(هر چه بیشتر بهتر!)

گردو = به میزان لازم

سس مایونز =به میزان لازم
ماست خامه ای = ۲ پیمانه

خامه ۱ پیمانه

نمک و فلفل

سس مایونز و ماست و خامه را با هم مخلوط کرده با نمک و فلفل مزه دار می کنیم.در ظرفی مرغ پیازچه و گردوی خرد شده را با نیمی از سس مخلوط می کنیم.کناره های نان تست را با چاقو جدا کرده ۴ ورق از آن را کنار هم قرار می دهیم و روی آن را با نیمی از مواد می پوشانیم.دوباره نان تست بعد نیم دیگر مواد و لایه آخر هم نان تست .
لایه ها را با دست فشار می دهیم تا به هم بچسبد و سپس سطح کیک را با نیم دیگر سس می پوشانیم

باید قبل از سرو چند ساعت در یخچال نگهداری کنید..


موضوعات مرتبط: آشپزی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیکیک مرغ و گردو

تاريخ : یک شنبه 16 فروردين 1394 | 18:27 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

دستورشو از یه وبلاگ آشپزی برداشته بودم منتها یادم نیست آدرسش!

این میزان مواد فقط به من ۳ تا کیک کوچولو داد… می تونید به میزان دلخواه زیادترش کنید…

مواد لازم:

آرد: ۴ قاشق غذاخوری
شکر: ۴ قاشق غذاخوری
پودر کاکائو: ۲ قاشق غذاخوری (من بیشتر ریختم!)
تخم مرغ: یک عدد
شیر: ۵ قاشق غذاخوری
روغن مایع: ۳ قاشق غذاخوری
بیکینگ پودر: ۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه:

آرد،شکر، بیکینگ پودر و پودر کاکائو را با هم مخلوط کنید…

IMG_1070

تخم مرغ را به مواد اضافه کرده با چنگال هم بزنید…

IMG_1071

شیر و روغن را به مواد اضافه کرده هم بزنید تا زمانیکه مواد خوب با هم مخلوط شود…

IMG_1073

فنجان ها را درون یک قابلمه بچینید و در داخل قابلمه آب بریزید تا حدی که ارتفاع آب تا نصف بلندی فنجانها باشد… من به جای فنجون از کاسه سرامیکی استفاده کردم…

IMG_1072

توی فنجون یا کاسه ها رو از مواد پر کنید… قابلمه را روی شعله اجاق گاز با حرارت ملایم قرار دهید تا آب داخل قابلمه به نقطه جوش برسد( بدون در ) . بعد از اینکه به جوش آمد، دور در قابلمه را با دمکنی بپوشونید. شعله اجاق را کم کنید و ۱۵ دقیقه زمان برای پخت زمان دهید…و سپس از روی حرارت بردارید، بدون اینکه در قابلمه را بلند کنید، ۱۰ دقیقه به همین حالت کیکها را استراحت دهید.
بعد از ۱۰ دقیقه استراحت میتوانید در قابلمه را برداشته، و کیکها را از داخل فنجانها در آورید و یا همانطور با فنجان س


موضوعات مرتبط: آشپزی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیکیک فنجانی پودر کاکائوکیک خوشمزه

تاريخ : یک شنبه 16 فروردين 1394 | 18:23 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

IMG_1945

مواد لازم:

نان تست: به تعداد مورد نظر

تخم مرغ: ۲-۳ عدد

زعفران دم شده

مرغ پخته و ریش ریش شده

پنیر پارمسان یا هر نوع پنیر طعم دهندۀ دیگر

قارچ تفت داده شده: به میزان لازم

روغن برای سرخ کردن

طرز تهیه:

اول نان تستها رو که باید تازه باشن، دورگیری می کنیم… تا یه دست نرم باشه…

بعد نان تست ها رو با وردنه صاف می کنیم… حالت نازکتر پیدا میکنه و کمی بزرگتر میشه که برای رول پیچیدن بهتره…

مرغ رو که به هر روشی پختیم و ریش ریش کردیم، و می تونیم بهش فلفل دلمه خرد شده یا هویج یا هر مدلی که دوست داریم مواد مرغی رو آماده کنیم رو داخل هر نان تست می ذاریم و کمی پنیر می ریزیم و بعد آروم رول می کنیم…

تخم مرغها رو با چنگال می زنیم و کمی نمک و فلفل و آویشن و زعفران بهش اضافه میکنیم…

رولها رو در تخم مرغ می چرخانیم و سریع در روغن سرخ میکنیم… وقتی می خوایم رولها رو داخل تخم مرغ بزنیم یه طوری مثل وا رفتن میشه ولی همین که داخل روغن بندازین و حواستون باشه که سمتی که داره باز میشه احتمالا، زیر قرار بگیره دیگه مشکلی نیست… من یه بار به جای داخل تخم مرغ زدن داخل شیر زدم که خب اونم خوب بود منتها خیلی زودتر بافتش انسجام خودشو از دست می داد…

سریع سرخ میشه و بعد قابل سرو…

بسیار خوش طعم و مجلسی…


موضوعات مرتبط: آشپزی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالینان تسترول تست مرغ مرغ مجلسیخوشمزه

تاريخ : یک شنبه 16 فروردين 1394 | 18:20 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
تاريخ : یک شنبه 16 فروردين 1394 | 18:13 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
تاريخ : یک شنبه 16 فروردين 1394 | 18:11 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

سخنان شب گذشته وزیر خارجه ایران در برنامه تلویزیونی، مورد توجه شمار زیادی از مطبوعات و رسانه های بین المللی قرار گرفت.

شبکه خبر: سخنان ظریف درباره توافق هسته ای و برداشته شدن تحریم ها بازتاب زیادر در رسانه های مختلف در سطح جهان داشت.

خبرگزاری رویترز در گزارشی از دبی به قلم لوئی شاربونو نوشت: محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران روز شنبه گفت در صورت توافق درباره یک توافق نامه هسته ای نهایی، همه قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد در ارتباط با برنامه هسته ای این کشور فورا لغو خواهد شد.


بازتاب سخنان ظریف در خبرگزاری رویترز

برو ادامه ی مطلب


موضوعات مرتبط: صفحه اصلیسیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیظریفمحمد جواد ظریفواکنشبرنامه ی هسته ایجزییاتمذاکرات لوزان

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 16 فروردين 1394 | 17:49 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

رئیس‌جمهور با بیان اینکه قرار ما لغو همه تحریم‌هاست گفت: هیچ‌گاه در خصوص تعلیق تحریم مذاکره نکرده‌ایم.

پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری: حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در دیدار نوروزی با جمعی از کارگزاران نظام و مدیران دستگاه‌های مختلف کشور با تأکید بر تلاش همگانی برای دستیابی به اهداف ملی، گفت: بزرگ‌ترین هدف دولت در سال 1394 رونق اقتصادی است و این مهم در سایه همدلی و همزبانی که پایه همه امور است، محقق خواهد شد.

حجت‌الاسلام روحانی با بیان اینکه ‌خلوص، هماهنگی و تلاش هر کجا که باشد، موفقیت به دنبال خواهد داشت، اظهار داشت: کلید اصلی رونق اقتصادی همدلی و همزبانی است و و باید این نکته که رهبر معظم انقلاب فرمودند نصب‌العین همه ما باشد تا پله‌های پیشرفت و توسعه را سریع‌تر طی کنیم.

رئیس شورای عالی اقتصاد با اشاره به منابع انسانی، مادی و معنوی کشور و ظرفیت‌های فراوان برای توسعه، تصریح کرد: باید دست در دست یکدیگر تلاش کنیم تا کشور را به نقطه‌ای برسانیم که شایسته ملت بزرگ ایران است.

روحانی با اشاره به جایگاه شهدا و ارزش خون شهیدان و اهمیت و تأثیر قلم برنامه‌ریزان و مدیران جامعه در زندگی و سعادت مردم، اظهار داشت: قلمی که برای رضایت خداوند، نجات مردم و تأمین منافع نوشته می‌شود به تعبیری بالاتر از خون شهداست و ارزش کاری هم که تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان انجام دادند، اینگونه باید محاسبه شود.

رئیس شورای عالی امنیت ملی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای اخیر و دستاورد کشور از نشست‌های مختلف با 1+5، تصریح کرد: مردم ایران و کشورهای دوست از این توافق به دست آمده خوشحالند و رقبای کم‌فکر و دشمنان جمهوری اسلامی ایران از نتایج حاصل شده ناخرسند هستند.

رئیس‌جمهور با انتقاد از اینکه برخی کشورها فکر می‌کنند، اگر ایران موفق شود، به دنبال سلطه بر منطقه است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه قصد تجاوز به کشوری نداشته و ندارد و تاریخ معاصر ما مبین این واقعیت است، اما ما در برابر هر کسی که قصد تجاوز به حقوق مردم داشته باشد، از حقوق خود دفاع خواهیم کرد.

رئیس شورای عالی امنیت ملی مذاکرات اخیر در لوزان سوئیس را پیچیده، دشوار و کم‌سابقه در تاریخ سیاسی کشور، توصیف کرد و با اشاره به حضور همه قدرت‌های بزرگ نظامی و اقتصادی دنیا در این رویداد، گفت: اگر سطح مذاکرات هسته‌ای ارتقاء نمی‌یافت، هیچ‌گاه پیشرفت کنونی حاصل نمی‌‌شد.

روحانی ادامه داد: در این مذاکرات در خصوص فعالیت مرکز نطنز و جزئیات آن به توافق دست یافتیم، راجع به فردو و کلیاتش توافق شده و پذیرفته شد که در اراک آب سنگین وجود داشته باشد. بدون تردید، گام‌های خوبی برداشته شده، اما در مرحله تدوین توافق نهایی، کار دشواری پیش رو خواهیم داشت.

رئیس شورای عالی امنیت ملی با تأکید بر لغو همه قطعنامه‌های قبلی شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه کشورمان، خاطرنشان کرد: قرار ما در طول مذاکرات همواره لغو تحریم‌های اقتصادی، مالی و بانکی بوده و هیچ‌گاه در خصوص تعلیق تحریم مذاکره نکرده‌ایم و اگر این موضوع بود، تفاهمی صورت نمی‌گرفت.

رئیس‌جمهور با اشاره به وجود اراده جدی طرفین برای دستیابی به توافق از طریق مذاکره، ادامه داد: دنیا می‌داند هیچ راهی جز توافق و تفاهم با ایران وجود ندارد، زیرا مردم بزرگ، شجاع و مقاوم ایران با وجود سختی‌ها بر آرمان‌های خود ایستادگی کرده‌اند و آنها به این نتیجه رسیدند که این ملت تسلیم فشارها و تحریم‌ها نخواهد شد.

روحانی محبت اهل بیت(ع)، هدایت‌های رهبر معظم انقلاب و وحدت و همدلی را نعماتی بزرگ دانست و اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب همواره در این خصوص از دولت حمایت کردند و ما برای ادامه راه نیازمند رهنمودهای ایشان و هماهنگی و مشورت با سایر قوا هستیم تا به نقطه صلاح برای نظام برسیم.

رئیس‌جمهور از سال 1394 که با نام حضرت زهرا(س)‌آغاز شد و با نام آن حضرت نیز پایان خواهد یافت به نام سال فاطمی یاد و اظهار امیدواری کرد در سایه توجهات ولیعصر(عج) کشور از گردنه‌های دشوار عبور کرده و به نقطه‌ای برسد که موجب فخر همگان باشد.

در این دیدارها دبیر و اعضای شورای عالی امنیت ملی، رئیس و مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی، مجمع جهانی اهل بیت، موسسه ملی استاندارد، معاونت اجرایی و معاونت سیاسی دفتر رئیس‌جمهور، اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، شورای عالی انقلاب فرهنگی و جمعی از کارگزاران نظام حضور داشتند.


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیلغو تحریمروحانیتحریم

تاريخ : یک شنبه 16 فروردين 1394 | 17:43 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

ارگان تبلیغاتی عربستان سعودی در مقاله‌ای ضمن تشریح اهداف تجاوز ریاض به یمن ایجاد قدرتی شبیه حزب‌ الله لبنان در مرزهای عربستان را غیرقابل تحمل دانست.

تسنیم: روزنامه فرامنطقه‌ای الحیات ارگان تبلیغاتی حاکمیت آل سعود در مقاله‌ای به تشریح اهداف اصلی عربستان سعودی برای حمله نظامی به یمن اشاره کرد که تاکنون نزدیک به 1000 نفر در آن کشته شدند. این روزنامه در مقاله خود نوشت که مهم‌ترین هدف عربستان سعودی و متحدان آن  در حمله به یمن تغییر موازنه عرصه سیاسی در این کشور بوده است.

به اعتقاد نویسنده، بسیاری این نکته را نمی‌دانند که عربستان سعودی نمی‌تواند تکرار تجربه حزب‌ الله در لبنان را در مرزهای خود بپذیرد. به نوشته این روزنامه تکرار این تجربه به ‌معنای تقویت نفوذ ایران در منطقه عربی خواهد بود و حوثی ها و ایران در پشت سر آن ها به دنبال این هدف هستند.

این روزنامه که از سوی حاکمیت ریاض تامین مالی می شود، نوشت که عملیات نظامی عربستان در یمن نشان داد که این کشور و متحدانش از اوضاع لبنان درس گرفته اند.
این مقاله با مداخله آشکار در امور سیاسی یمن ، تهدید کرد که بدون ترمیم موازنه بین گروه‌های یمنی وجود گفتگوهای متوازن در این کشور غیرممکن خواهد بود و تنها راه تحقق این توازن از دیدگاه ریاض خلع سلاح کامل حوثی‌ها است.

حاکمیت وهابیت سعودی بدون توجه به وزنه سنگین جریان مردمی حوثی ها در یمن انزوای انصار الله در ابعاد داخلی و منطقه‌ای را انزوای ایران و محاصره نقش این کشور در مرزهای شبه جزیره عربستان می‌ داند. این روزنامه همچنین بدون اشاره به نقش عربستان سعودی در تأمین مالی و تسلیحاتی گروهک‌های تروریستی منطقه به‌عنوان عامل هرج‌ و مرج و آشوب طلبی در جهان عرب مدعی است که فروپاشی دولت‌ها در عراق و سوریه در ایجاد اختلال در موازنه های منطقه‌ای به نفع ایران تأثیر داشته است.

5 هدف عربستان از تجاوز به یمن


این مقاله تأکید دارد که برای تحقق هدف استراتژیک عملیات نظامی در یمن باید 5 هدف به صورت هم‌زمان محقق شود.

اولین هدف تخریب کامل انبارهای تسلیحاتی حوثی ها و دوم خارج کردن رئیس جمهور اسبق و فرزندش از یمن و بازنشسته کردن تمامی متحدان وی در ارتش و مؤسسات امنیتی و بیرون کردن آن‌ها از روند عملیات سیاسی در کشور است.

هدف سوم ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز یمن و ممانعت از تجهیز حوثی‌ها از سوی ایران است و هدف چهارم ریاض تعیین بنادر یمن به عنوان مناطق ممنوعه زیر نظر نیروهای دریایی ائتلاف مداخله جو و بازرسی تمامی کشتی ها در یمن را شامل می شود. هدف پنجم که مهم ترین هدف به شمار می رود، ایجاد برنامه سیاسی شفاف از سوی تیم های یمنی است که به زعم این روزنامه شامل تمامی گروه های داخلی این کشور بشود.

مقاله مذکور مدعی شد که رسیدن به این اهداف ممکن است و احتمالاً نیازی به حمله زمینی نداشته باشد. این عملیات اشغال یمن به شمار نمی‌ رود، بلکه برای پایان دادن به قدرت نظامی حوثی ها انجام شده است.


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیروزنامه ی سعودییمنعربستانحوثی هاانبار تسلیحاتی

تاريخ : یک شنبه 16 فروردين 1394 | 17:40 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

روحانی بر جهت‌گیری تلاش همه دستگاه‌ها در سال جدید برای رونق و اشتغال در بخش‌های مختلف اقتصادی تأکید کرد.

پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری: حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌‌جمهور روز یکشنبه و در یکصد و چهارمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصاد مقاومتی، بر جهت‌گیری تلاش همه دستگاه‌ها در سال جدید برای رونق و اشتغال در بخش‌های مختلف اقتصادی تأکید کرد.

حجت‌الاسلام روحانی با اشاره به فضای تازه اقتصادی و زمینه‌سازی برای رفع موانع تحریمی از سر راه صادرات و تولید، از تیم اقتصادی دولت خواست زمینه تسهیل سرمایه‌گذاری و حضور فعال بخش خصوصی در حوزه‌های با اولویت اقتصادی را فراهم کند.

روحانی تأکید کرد: آسان‌سازی فرآیندهای اداری کسب و کار، حذف ارتباط ارباب رجوع با کارمندان با گسترش خدمات الکترونیکی و مبارزه ریشه‌ای با فساد اداری، لازمه شتاب گرفتن بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری مولد است.

رئیس‌‌جمهور از وزارت امور اقتصادی و دارایی خواست مأموریت قانونی کاهش موارد نیاز به صدور مجوز را با جدیت پیگیری و نتیجه را گزارش نماید.

همچنین در این جلسه، پیرو بازدید رئیس‌‌جمهور از جزیره قشم، طرح‌های سرمایه‌گذاری و توسعه مورد بررسی قرار گرفت.

روحانی با تأکید بر مزیت‌های ویژه جزیره قشم، حفظ ویژگی‌های طبیعی جزیره و به ویژه جنگل‌های حرا و ایجاد فرصت‌های شغلی متناسب با مزیت‌های رقابتی جزیره را به عنوان اصل راهنما در توسعه جزیره قشم دانست.

بر این اساس مقرر شد سازمان منطقه آزاد طرح‌های صنعتی جزیره را منوط به تأیید زیست محیطی و با ملاحظه ابعاد اجتماعی در محدوده ناحیه صنعتی استقرار دهد.


موضوعات مرتبط: اقتصادی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیروحانیماموریترشد اقتصادیماموریت اقتصادیدولت

تاريخ : یک شنبه 16 فروردين 1394 | 17:39 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

روزنامه «هاآرتص» می‌نویسد بهبود اقتصاد ایران و به رسمیت شناخته شدن این کشور از سوی قدرت‌های جهان به عنوان کشور هسته‌ای و نیروی موثر در خاورمیانه اخبار بدی برای اسرائیل به شمار می‌آیند.

فارس: روزنامه «هاآرتص» در مطلبی به تشریح «خوبی‌ها و بدی‌‌های» تفاهم لوزان برای رژیم صهیونیستی پرداخت و نوشت: چارچوب توافقی که پنج‌شنبه در سوئیس میان ایران و قدرت‌های جهان به نگارش در‌ آمد، یک گام تاریخی بود. بعد از حدود 13 سال مذاکره، هدف این توافق متوقف کردن پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران برای یک دوره طولانی است.

در این گزارش ادعا شده: اگر اهمیت این تفاهمات را در یک جمله طولانی بخواهیم خلاصه کنیم، این گونه خواهد بود: رهبران ایران در ازای دریافت دو منفعت اساسی یعنی ارتقا وضعیت اقتصادی از طریق لغو تحریم‌های بین‌المللی و تقویت موقعیت ایران در منطقه، با توقف تلاش برای دستیابی به بمب موافقت کرده‌اند.

به نوشته هاآرتص، از دیدگاه اسرائیل، اخبار خوب این است که پروژه هسته‌ای ایران حداقل یک دهه تحت نظارت قرار خواهد گرفت. در حال حاضر، به نظر می‌رسد در طول این مدت، شانس ایران برای تولید سلاح هسته‌ای به شدت کاهش می‌یابد.

بر اساس این گزارش، اما خبر بد برای اسرائیل این است که اقتصاد ایران که به خاطر تحریم‌ها و قیمت پایین نفت آسیب دیده بود، نه تنها به سرعت بهبود می‌یابد بلکه ایران در دو مسئله‌ای که به آن نیاز داشت، از سوی قدرت‌های جهانی به رسمیت شناخته شده است. نخست اینکه اکنون این قدرت‌ها پذیرفته‌اند ایران یک کشور هسته‌ای است و دوم اینکه قبول کرده‌اند ایران نیروی است که در خاورمیانه باید بر روی آن حساب کرد.


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیتفاهم لوزاناسراییلخبر بداقتصاداقتصاد ایران

تاريخ : یک شنبه 16 فروردين 1394 | 17:37 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

اعصابم خورده، بدهكارم ، گرفتارم و …
اگه كمی و فقط كمی بخواهیم از زندگی لذت ببریم و نگاهمان را كمی بهتر كنیم بسیاری از لذت ها نه وقت زیادی می خواهد و نه پول زیادی. پس منتظر تغییرات زیاد در یه روزی كه معلوم نیست كی باشد نباشیم…در کوچکترین اتفاقات عظیم ترین تجارب بشر نهفته است . باور کنید …
 
 1-گاهی به تماشای غروب آفتاب بنشینیم.
 2 -سعی كنیم بیشتر بخندیم.

 3- تلاش كنیم كمتر گله كنیم.

 4 – با تلفن كردن به یك دوست قدیمی، او را غافلگیر كنیم.

 5 -گاهی هدیه‌هایی كه گرفته‌ایم را بیرون بیاوریم و تماشا كنیم.

6 –   بیشتردعا كنیم.

 7 -در داخل آسانسور و راه پله و… باآدمها صحبت كنیم.

 8- هر از گاهی نفس عمیق بكشیم.

 9- لذت عطسه كردن را حس كنیم.

 10- قدر این كه پایمان نشكسته است را بدانیم.

 11- زیر دوش آواز بخوانیم.

 12-سعی كنیم با حداقل یك ویژگی منحصر به فرد با بقیه فرق داشته باشیم .

 13- گاهی به دنیای بالای سرمان خیره شویم.

 14- با حیوانات و سایر جانداران مهربان باشیم.

 15- برای انجام كارهایی كه ماهها مانده و انجام نشده در آخر همین هفته برنامه‌ریزی كنیم!

 16- از تفكردرباره تناقضات لذت ببریم.

 17- برای كارهایمان برنامه‌ریزی كنیم و آن را طبق برنامه انجام دهیم. البته كار مشكلی است!

 18- مجموعه‌ای از یك چیز (تمبر، برگ، سنگ، كتاب و… برای خودمان جمع‌آوری كنیم.

 19- در یك روز برفی با خانواده آدم برفی بسازیم.

 20- گاهی در حوض یا استخر شنا كنیم، البته اگر كنار ماهی‌ها باشد چه بهتر.

 21- گاهی از درخت بالا برویم.

 22- احساس خود را در باره زیبایی ها به دیگران بگوئیم.

 23- گاهی كمی پابرهنه راه برویم!.

 24- بدون آن كه مقصد خاصی داشته باشیم پیاده روی كنیم.

 25- وقتی كارمان را خوب انجام دادیم مثلا امتحاناتمان تمام شد، برای خودمان یك بستنی بخریم و با لذت بخوریم

 26- در جلوی آینه بایستیم وخودمان را تماشا كنیم.

 27- سعی كنیم فقط نشنویم، بلكه به طور فعال گوش كنیم.

 28- رنگها را بشناسیم و از آنها لذت ببریم .

 29- وقتی از خواب بیدار می‌شویم، زنده بودن را حس كنیم.

 30- زیر باران راه برویم.

 31- كمتر حرف بزنیم و بیشترگوش كنیم ..

 32- قبل از آن كه مجبور به رژیم گرفتن بشویم، ورزش كنیم و مراقب تغذیه خود باشیم .

 33- چند بازی و سرگرمی مانند شطرنج و… را یاد بگیریم.

 34- اگر توانستیم گاهی كنار رودخانه بنشینیم و در سكوت به صدای آب گوش كنیم.

 35- هرگز شوخ طبعی خود را از دست ندهیم.

 36- احترام به اطرافیان را هرگز فراموش نكنیم.

 37- به دنیای شعر و ادبیات نزدیك تر شویم.

 38- گاهی از دیدن یك فیلم در كنار همه اعضای خانواده لذت ببریم.

 39- تماشای گل و گیاه را به چشمان خود هدیه كنیم.

 40- از هر آنچه كه داریم خود و دیگران استفاده كنیم ممكن است فردا دیر باشد.


موضوعات مرتبط: صفحه اصلی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیشادی ارزانخوشیناراحتی

تاريخ : یک شنبه 16 فروردين 1394 | 17:34 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

سالاد-توپی-8

 

 
سلام دوستان عزیزم

امروز براتون طرز درست کردن سالاد توپی رو می گم.
خیلی هاتون بلدید اما چون بعضی از دوستان این خونه خواسته بودند که آموزش بدم. منم در خدمتتون هستم.

 

 

این سالاد رو میتونید بجای شام هم مصرف کنید.
چون تو مایه های الویه می شه و حالت سیر کنندگی داره.
برای مجالس و مهمونی ها هم مناسبه.
برای درست کردنش نیاز دارید به:

 


سیب زمینی 1 کیلو
ژامبون 150 گرم
خیار شور 5 عدد
ذرت نصف پیمانه
هویج نگینی آبپز ½ پیمانه
مواد درون توپها میتونه به دلخواه تغییر کنه.
سس مایونز به میزان لازم
کلم بنفش
کلم سفید
کاهو
هویج
جعفری

همه به میزان لازم

 

 

 

ببینید مقدار برای این غذا زیاد مهم نیست. بلکه روش مهمه.

سیب زمینی هاتون رو آبپز کنید و داغ داغ با نمک و کره  له کنید با هر وسیله ای که راحتید.

مواد داخل توپکها رو خرد کنید و با هم مخلوط کنید. من از خیار شور خرد شده- ذرت- هویج ابپز نگینی- ژامبون
استفاده کردم. ( شما میتونید از چیزهای دیگه ای مثل فلفل دلمه- نخود فرنگی- سینه مرغ ابپز تکه تکه شده و ... هم استفاده کنید)

 

 

 

 

 

سالادتوپی-7

 

 

حالا یکی دو قاشق به سیب زمینی هایی که با 30 گرم کره لهشون کردید و تا حالا کمی خنک شدند سس مایونز بزنید .
دقت کنید که این مرحله مهمه.
یعنی باید مقداری به موادسس بزنید که شل نشه بلکه راحت فرم بگیره و گرد بشه.
زیاد بشه وا میره.
من دو قاشق زدم. کافی بود.

حالا توی کف دست قدر نارنگی از مواد بردارید و بازش کنید و کمی از مواد وسطش بگذارید و  گردش کنید. و توی یک سینی بچینید.

 

 

 

سالاد-توپی-5

 

 

 

سالاد-توپی-3

 

 

 

حالا همه مواد بجز کاهو رو توی غذا ساز یا .. یکی  یکی خرد و ریز کنید.و جداگانه نگه دارید توی چهار تا کاسه.
کاهو رو هم خرد کنید و کنار بگذارید( مثل سالاد)

موادتون باید ریز بشه اما آب نندازه.

 

 

 

 

سالاد-توپی-2

 

 

 

یکی یکی توپهاتون رو توی کاسه ها بغلتونید و توی ظرف سرو روی کاهو ها  توپهای خوشرنگتون رو  بچینید.

 

 

 

 

slideshow-and-main-pic-frame---Copy---Copy

 

 

 


در انتها سس مایونز رو به سه رنگ در بیارید با زعفرون و آب لبو و یا رنگ مجاز خوراکی و روی سالادهاتون رو تزیین کنید.

امیدوارم این سالاد رو دوست داشته باشید و لحظات خوشی رو در مجالستون دور هم داشته باشید.
شاد باشید
نوش جان
شف نگین

 

 

 

 

سالاد-توپی-11

 

 

سالاد-توپی-شاخص

 

 

سالاد-توپی-ش

 

 


موضوعات مرتبط: آشپزی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیسالاد توپیپوره یسیب زمینیغذای خوشگل

تاريخ : یک شنبه 16 فروردين 1394 | 17:29 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

توسط خاتون الدوله


مواد لازم:

گوشت چرخکرده: یک بسته 250 گرمی

تخم مرغ: 3 - 4 عدد

گوجه فرنگی: یک عدد

پنیر پیتزا : به میزان دلخواه

فلفل دلمه کوچک: یک عدد

نمک و فلفل و پودر سیر و آویشن

رب: 2 قاشق

پیاز رنده شده یا خرد شده: یک عدد

طرز تهیه:

پیاز رو در روغن تفت میدیم... گوشت چرخکرده رو اضافه کرده و تفت میدیم... زردچوبه و نمک و فلفل و ادویه های دوست داشتنیمونو اضافه میکنیم... گوشت که تفت خورد فلفل دلمه خرد شده رو می ریزیم... کمی که فلفلها نرم شدن رب اضافه کرده و رب که سرخ شد کمی خیلی کم آب می ریزیم و می ذاریم گوشت بپزه... وقتی گوشت به مرحلۀ آمادۀ خوردن رسید، تخم مرغها رو داخل ماهیتابه می شکنیم... هر کدوم رو یه قسمت طوری که روی هم قرار نگیرن... همش هم نمی زنیم و در ماهیتابه رو می ذاریم که خودشو بگیره تخم مرغ... گوجه رو هم حلقه ای برش می زنیم و روی مواد می چینیم... بعد که تخم مرغ و بیشتر بخش زردۀ اون خودشو گرفت پنیر پیتزا رو روی کل مواد می ریزیم و در ظرف رو می ذاریم تا پنیر ذوب بشه... بعد برش می زنیم و میل می نماییم!

برای وقتایی که وقت ندارین و دوست دارین فوری فوتی غذای خوشمزه داشته باشین، برای افراد مجرد! برای خانومای شاغل... این غذا انعطاف زیادی داره با مواد مختلف میشه اینطوری درستش کرد... حتی به جای گوشت چرخکرده میشه از فیلۀ مرغ خرد شده استفاده کرد... حتی اگه زرده دوست ندارین می تونین فقط از سفیدۀ تخم مرغ استفاده کنین ولی وجود تخم مرغ مزۀ خاصی به این غذا میده... منم این غذای خوشمزه رو از مامان گلم یاد گرفتم که تبحر داره در خلق و ابتکار غذاهای لذیذ...


موضوعات مرتبط: آشپزی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیتخم مرغپیتزای تخم مرغی

تاريخ : یک شنبه 16 فروردين 1394 | 17:26 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

توسط خاتون الدوله


مواد لازم برای تهیه کرپ:

شیر: 200 میلی لیتر

تخم مرغ: 3 عدد

روغن: 3 قاشق غذاخوری

آرد: 100 گرم

طرز تهیه کرپ:

شیر و تخم مرغ رو با هم مخلوط کنید و با همزن دستی بزنید که خوب مخلوط بشن...

نمک و فلفل اضافه کنید...

کم کم آرد رو بهش اضافه کنید و خوب هم بزنید که گلوله نشه... بعد روغن رو بریزید... حالا از صافی رد کنید...

یه ماهیتابه تفلون یا چدن که اصلا بهش چیزی نچسبه رو بذارید روی گاز... وقتی داغ شد کمی بهش روغن بزنید با دستمال یا با فرچه تهشو در واقع چرب کنید... بعد از کرپ داخلش بریزید... طوری که همۀ ماهیتابه رو بگیره... اگه ماهیتابتون بزرگ باشه سه ملاقه باید بریزید... خوب ماهیتابه رو بچرخونید که به همه جا یکسان مواد برسه... بعد بذارید خودشو بگیره... وقتی بغلاش یه کم اومد بالا با یه کفگیری که خیلی صاف باشه آروم آروم بغلارو آزاد کنید و کرپ رو برگردونید... روی دیگه کرپ زودتر آماده میشه و وقتی اونم ور اومده شد آمادست... در کل هر کرپ 2 دقیقه هم وقت نمی بره...

مواد لازم برای وسط کرپ:

سوسیس: 4-5 عدد

قارچ: به تعداد دلخواه

فلفل دلمه : نصف یک عدد

پیاز: یک عدد متوسط

گوجه : 2-3 عدد

پنیر پیتزا: به مقدار دلخواه

نمک و فلفل و ادویه

طرز تهیه:

پیاز رو تفت بدین... فلفل دلمه رو چون دیرتر نرم میشه اضافه کنید... سوسیس و قارچ و گوجه رو هم به ترتیب... تا مواد خوب پخته بشن و تفت بخورن... کمی زعفران آب کرده هم اضافه کنید دیگه عالی میشه... ادویه های دلخواه مثل نمک و فلفل و آویشن و پودر سیر... بعد آمادست... تند و سریع

حالا از مواد داخل هر کرپ بریزید... پنیر پیتزا بریزید

و بعد لبۀ دیگه کرپ رو بیارید روی مواد...

و بذارید داخل مایکروفر تا حدی که پنیر داخلش آب بشه... حدود 4-5 دقیقه کفایت میکنه... داخل فر هم میشه گذاشت در همین حد...

فوق العاده سریع و راحت و دوست داشتنیه


موضوعات مرتبط: آشپزی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیرپ سوسیس و قارچکرپغذای فانتزی

تاريخ : یک شنبه 16 فروردين 1394 | 17:25 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

توسط خاتون الدوله


مواد لازم:

ژامبون گوشت: به میزان لازم (بستگی داره که چند تا مافین بخواین... برای حدود 60 تا مافین، من از یه کیلو ژامبون خرد شده استفاده کردم)

فلفل دلمه ای: ترجیحا اگه رنگی باشه بهتره! 5-6 عدد

پنیر موزارلای رنده شده : هر چی بیشتر بهتر! 

ذرت کنسروی یا بخارپز شده: به میزان دلخواه (میشه اصلا نباشه!)

آرد سفید: بازم بستگی داره... برای هر 12 عدد مافین یک فنجون و نصفی آرد لازمه!

تخم مرغ: بازم بستگی داره! شما اول در نظر بگیرید که چند تا مافین میخواین... بازم اگه بخوام برای 12 تا بگم، یه دونه کافیه...

کره آب شده: برای همون 12 عدد مافین، 40 گرم

شیر: برای 12 عدد یه فنجون!

نمک و فلفل و آویشن

طرز تهیه:

مواد رو کنار خودتون بچینید! توی یه کاسه بزرگ گود، اول آرد رو بریزید، بعد تخم مرغ رو داخلش بشکنید، بعد شیر و کره رو اضافه کنید، یه خمیر چسبناک به دست میاد! بعد ادویه دلخواهتونو اضافه کنید... اینا کلا 5 دقیقه هم وقت نمیگیره...

مواد دیگتون که شامل ژامبو و ذرت و فلفل دلمه ای باشه رو از قبل خوب خرد کرده اید دیگه... حالا اضافه کنید به این خمیر... خوب هم بزنید... آفرین!

بعد پنیر پیتزا... اگه به من باشه به حد مرگ! اگه دوس دارید رژیمی تر باشه کمتر!

بعد توی قالب مافین کپسول کاغذی بذارید... و داخل کپسولها از این مواد بریزید و بذارید توی فری که یه ربعه گرم شده... حرارت؟ 180 درجه... به مدت نیم ساعت... اگه روش گریل نشده بود 5 دقیقه هم گریل بزنید... فوری و فوتی و بسیار خوب و دوست داشتنی و خوشمزه!

به میزان زیاد هم می تونید به همین شکل درست کنید... و از قبل هم میشه درست کرد و گذاشت توی یخچال... و وقتی خواستین سرو کنید فقط گرمش کنید... اصلا حالتشو از دست نمی ده...

 


موضوعات مرتبط: آشپزی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیمافینمافین پیتزاپیتزاخوشمزه

تاريخ : یک شنبه 16 فروردين 1394 | 17:24 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

مواد لازم برای 4 نفر :‌

 

بادمجان قلمی --------------------- 6-8 عدد متوسط

گوشت بی استخوان --------------- 500 گرم

گوجه ------------------------------- 2 عدد متوسط

پیاز --------------------------------- 1 عدد متوسط

فلفل سبز قلمی ------------------- 3-4 عدد ( به دلخواه )

آبغوره ------------------------------- 1 استکان

غوره -------------------------------- نصف استکان

زعفران دم کرده -------------------- نصف استکان 

نمک، زردچوبه، فلفل --------------- به مقدار لازم

 

طرز تهیه :

 

بادمجانها را پوست بگیرید و با نوک چاقو چند شکاف روی سطح شان ایجاد کنید . آنها را به مدت دو ساعت در مخلوط آب و نمک غلیظ بخوابانید تا تلخی آنها گرفته شود بعد بشوئید، خشک کنید و در مقداری روغن تمام سطح آنها را سرخ کنید .

پیاز را خرد کنید و در مقداری روغن و زردچوبه تفت دهید تا سبک شود، گوشت خرد شده را به پیاز اضافه کنید و سرخ کنید تا رنگ آن تغییر کند، سپس 8-10 لیوان آب روی گوشت بریزید و حرارت را بالا ببرید تا آب بجوشد بعد حرارت را ملایم کنید و بگذارید گوشت به مدت دو ساعت بپزد.

دقت کنید که گوشت در انتها حداقل 5 لیوان آب داشته باشد.

 

تابه مناسبی انتخاب کنید که وقتی بادمجانها را داخل آن می چینید، به اندازه تمام آنها جا داشته باشد که ظاهر خورش حفظ شود . بادمجانها را داخل تابه بچینید، وقتی گوشت پخت آب گوشت را از صافی رد کنید و  آب گوشت صاف شده را داخل تابه بادمجانها بریزید. گوشت ها را نیز در وسط تابه قرار دهید و یک استکان آبغوره را همراه با غوره داخل خورش بریزید، فلفل سبز را نیز روی بادمجانها قرار دهید و حرارت را کمی بالا ببرید تا آب خورش بجوشد، وقتی آب خورش جوشید نیمی از زعفران دم کرده را روی خورش بریزید، درب تابه را ببنید و حرارت را روی شعله ملایم تنظیم کنید تا خورش جا بیفتد .

در 10 دقیقه آخر طبخ، گوجه را به دونیم برش بزنید و در مقداری روغن سرخ کنید تا نرم شوند بعد گوجه ها را روی بادمجانها بچینید و باقیمانده زعفران را روی خورش بریزید .

درب تابه را مجددا ببندید و حرارت را کمی بالا ببرید تا داخل تابه بخار کند و بعد از 10 دقیقه نمک و فلفل خورش را اندازه کنید و خورش را در ظرف مورد نظر سرو کنید .

 

نکته :

مهمترین نکته در تهیه خورش بادمجان انتخاب صحیح بادمجان و بعد نحوه سرو آن است .

هنگام خرید بادمجان توجه کنید که بادمجان شیرین معمولا رنگ پوست آن کاملا تیره است و کلاهک بادمجان هرچه کشیده تر باشد نشان از شیرین بودن آن است . توجه کنید بادمجانهایی که پوست آسیب دیده و خراشیده دارند ممکن است در اثر ورود میکروب مسموم شده باشند پس از خرید آنها صرفنظر کنید.

بهتر است بادمجانها را به صورت درسته و کامل برای خورش آماده کنید که ظاهر خورش زیبا تر باشد در نتیجه بادمجانی را انتخاب کنید که سایز مناسبی داشته باشد.

هنگام سرو نیز بادمجانها، گوشت، فلفل و گوجه را طوری بچینید که به راحتی قابل جابجایی و انتخاب باشند و هنگام برداشتن آنها از ظرف مجبور به هم زدن ظرف سرو نباشید .

 

هنگام خرد کردن گوشت بهتر است قطعات گوشت را کمی درشت تر از حد معمول خرد کنید.

 

معمولا چاشنی خورش بادمجان غوره و آبغوره است که مقدار آن به ذائقه خانواده بستگی دارد . این مقدار چاشنی یاد شده طعمی نسبتا متعادل دارد . در صورتیکه خواستید طعم خورش خیلی هم ترش نباشد می توانید  غوره را از ترکیب مواد حذف کنید یا در صورت تمایل به ترش تر شدن خورش مقدار آبغوره را افزایش دهید .

 

به دلیل اینکه از آبغوره در این خورش استفاده می شود بهتر است در اواخر طبخ نمک غذا را اندازه کنید. چون معمولا آبغوره دارای مقداری نمک است و ممکن است باعث شور شدن خورش شود .

 

به دلخواه می توانید از مقداری قارچ تفت داده شده در کره و آبلیمو هم در خورش استفاده کنید .

 

اگر به بوی سیر حساسیت ندارید، هنگام سرو مقداری پودر سیر روی خورش بپاشید . نتیجه بسیار جالب خواهد بود !

 


موضوعات مرتبط: آشپزی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیبادمجونخورشتخورشت بادمجون بادمجون و گوشت

تاريخ : یک شنبه 16 فروردين 1394 | 17:22 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

افسران - موثرترین وسیله جلب رحمت خداوند ...

alirezajomhouriیاارحم الراحمین


موضوعات مرتبط: صفحه اصلی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیرحمترحمت خداجلب رحمتامام علی

تاريخ : یک شنبه 16 فروردين 1394 | 17:20 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

چوپانی گله را به صحرا برد به درخت گردوی تنومندی رسید.
از آن بالا رفت و به چیدن گردو مشغول شد که ناگهان گردباد سختی در گرفت،خواست
فرود آید، ترسید. باد شاخه ای را که چوپان روی آن بود به این طرف و آن طرف می
برد.دید نزدیک است که بیفتد و دست و پایش بشکند.در حال مستاصل شد ....از دور
بقعه امامزاده ای را دید و گفت: ای امام زاده گله ام نذر تو، از درخت سالم
پایین بیایم.قدری باد ساکت شد و چوپان به شاخه قوی تری دست زد و جای پایی پیدا
کرده و خود را محکم گرفت.گفت: ای امام زاده خدا راضی نمی شود که زن و بچه من
بیچاره از تنگی و خواری بمیرند و تو همه گله را صاحب شوی...نصف گله را به تو
می دهم و نصفی هم برای خودم...قدری پایین تر آمد.وقتی که نزدیک تنه درخت رسید
گفت:ای امام زاده نصف گله را چطور نگهداری می کنی؟آنهار ا خودم نگهداری می کنم
در عوض کشک و پشم نصف گله را به تو می دهم.وقتی کمی پایین تر آمد گفت:بالاخره
چوپان هم که بی مزد نمی شود کشکش مال تو، پشمش مال من به عنوان دستمزد.وقتی
باقی تنه را سُرخورد و پایش به زمین رسید نگاهی به گنبد امامزاده انداخت و
گفت: مرد حسابی چه کشکی چه پشمی؟ما از هول خودمان یک غلطی کردیم*غلط زیادی که جریمه ندارد.


موضوعات مرتبط: صفحه اصلی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیچوپان نذرغلط امام زاده

تاريخ : یک شنبه 16 فروردين 1394 | 17:19 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، ظرف یک هفته گذشته ارتش عربستان سعودی تهاجم همه‌جانبه‌ای را علیه حاکمیت یمن آغاز کرده و با حملات پر تعداد هوایی قصد دارد زیرساخت‌های این کشور را نابود کند که از طریق دکترین "تحمیل خواسته" بوده تهاجم سراسری زمینی را آغاز کند.
 
 
هرچند که ارتش عربستان با بی‌تجربگی تمام خود را در گودال یمن انداخته اما در هجوم هوایی به توفیقاتی که مدنظرش بوده دست نیافته و در زمین هم، شکست نیروی زمینی کلاسیک ارتش عربستان محتمل است.

برچسب‌ها: پاتوقپرتقالیموشک کورنتحزب اللهانصار اللهعربستان عربستان سعودیارتش یمنگورستان

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 16 فروردين 1394 | 17:15 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
نهمین روز حملات عربستان سعودی در حالی آغاز شده است که جنگنده‌های سعودی به مهمترین جزیره در تنگه باب‌المندب حمله کردند.
 
 

به گزارش صدخبر  بامداد پنج‌شنبه هفته گذشته سفیر عربستان در آمریکا از آغاز عملیات «طوفان قاطع» برای تجاوز نظامی به حریم یمن خبر داد و اعلام کرد که این عملیات بامداد پنجشنبه ساعت 24 به وقت عربستان سعودی با دستور ملک سلمان شاه این کشور آغاز شده است.

بنابر اعلام رسانه‌ها در حملات 8 روز گذشته بیش از 100 غیر نظامی از جمله 62 دو کودک یمنی کشته شده‌اند و موجی از انتقادات بین المللی علیه رژیم عربستان را برانگیخته است.


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتو پرتقالییمنعربستانجنگندهجنگحملهسعودیناحقرژیم صهیونیستی

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 16 فروردين 1394 | 17:12 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
تاريخ : سه شنبه 4 فروردين 1394 | 15:1 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب شیمی
  • وب سمفونی
  • وب قالب بلاگفا
  • وب رفتن