موشک AIM-132 ASRAAM (مخفف Advanced Short-Range Air-to-Air Missile ) را باید یکی از جدیدترین موشکهای کوتاه برد اروپا به حساب آورد؛ البته این موشک اساسا انگلیسی است.

این موشک در لیست موشکهای آمریکایی نیز وارد شده؛ چرا که بنا بود در آمریکا نیز این موشک به عنوان یکی از جایگزینهای AIM-9 Sidewinder به کار گرفته شود.
در 1980 موافقت نامه ای میان آمریکا و اروپا برای ساخت خوانواده ی جدیدی از تسلیحات هوا به هوا به امضا رسید. بر اساس این قرارداد آمریکا موظف می شد گونه ای از موشک میانبرد امرام را برای درگیریهای داگ فایت برای اروپا تکمیل و در اروپا تولید نماید.
پس از ملحق شدن آلمان، انگلیس و نروژ به پروژه، فاز اول پروژه بین سالهای 1984 تا 1987 به انجام رسید. در این زمان ایالات متحده اولین پیش نمونه را تحت عنوان YAIM-132A برای ارائه آماده کرد؛ اما ارتش با ارائه نتیجه این فاز موافق نبود. در واقع AIM-132 طرحی بود از دو شرکت انگلیسی BAe Dynamics و شرکت آلمانی BGT که به تازگی به پروژه ملحق شده بودند.

در مارس 1989 پروژه مراحل پایانی خود را میگذراند که آلمان از ادامه آن بخاطر مغایرت با نیازمندیهای نیروی هوایی اش انصراف داد و طرحی را بر اساس Vympel R-73 مد نظر قرار داد.
اختلاف از اینجا نشات می گرفت که انگلیس بر برد زیادتر و سرعت بیشتر موشک تاکید داشت، حال آنکه تاکید آلمان بر مانور پذیری برای نبردهای داگفایت بود (این نیازمندی سرانجام به پروژه IRIS-T منتهی شد).
سایر شرکای پروژه (آمریکا، کانادا و نروژ) نیز در 1990 از پروژه ی ASRAAM کناره گیری کردند. آمریکا در 1990 پروژه ی AIM-9X را جایگزین این طرح نمود موفقیت این طرح را شاید باید در طراحی Hughes جستجو کرد. البته Raytheon پیشنهاد یک نمونه مجهز به جستجوگر پویا به عنوان زیر مجموعه ای از AIM-9X کرد که پذیرفته نشد.
در می 1991 انگلیس رسما درخواستی برای یک موشک هوابه هوای کوتاه برد به صنایع این کشور داد و در مارس 1992 تعدادی از شرکتها و طرحهای شرکت کننده در مزایده برنده شدند. سرانجام BAe Dynamics مراحل پایانی طرح را به انجام رساند و اولین پیش نمونه YAIM-132A قبل از 1994 آزمایش شد. در فوریه 1998 استرالیا بعنوان اولین مشتری خارجی آسرام را برای مسلح کردن ناوگان F/A-18 های خود برگزید. در دسامبر همان سال نیز اسرام به نیروی هوایی انگلستان تحویل شد.
AIM-132 یک موشک کوتاه برد با سرعت زیاد و پسای کم است. این موشک با تمامی اهداف در دسترس سیستمهای رادار یا سنسورهای الکترو اپتیکال و سیستم هدف گیری نصب شده روی هملت خلبان سازگاری کامل دارد. همچنین از یک موتور راکتی بهره می برد که سرعت خیلی بالایی را در هنگام پرتاب از ریل به آن می بخشد. این موشک اساسا دود کمی تولید می کند. از دیگر قابلیتهای اسرام توان تحمل تا 50 جی فشار است که این قابلیت را به موشک می دهد که بلافاصله پس از شلیک اقدام به صعود نماید.
مهمترین مزیت این طرح نسبت به AIM-9L/M را باید جستجوگر فروسرخ جدید دانست که مشابه سامانه مورد استفاده در AIM-9X است.

این جستجو گر با برد نسبتا زیاد و عکس العمل مناسب در برابر ECM، قابلیت جستجوی +/-90 درجه را در میدان دید داراست و می تواند قسمتهای خاصی از هدف را انتخاب کند(مثلا کابین یا موتور و...).
اسرام یک موشک LOAL است، به این معنی که پس از شلیک موشک روی هدف قفل می کند. این قابلیت این مزیت را دارد که می توان آن را بعنوان یک سلاح داخلی نیز حمل کرد.
بیشترین برد مفید اسرام در حالتی که مسیر نرمال فرض شود 15 کیلومتر و کمترین برد آن 300 متر می باشد. اسرام همچنین به یک کلاهک 10 کیلوگرمی ترکش شونده مجهز است تا بیشترین آسیب را به هدف برساند.
برای ساخت اسرام شرکت BAe Dynamics از بدنه های الحاقی ساخت شرکت ماترای فرانسه در سال 96 بهره برد. در سال 2001 این موشک و نمونه های دیگر موشکهای در دست تولید اروپا به شرکت جدید اروپایی MBDA واگذار شد.

با این حال نیروی هوایی انگلیس این موشک را ابتدا از برنامه تسلیحاتی خود حذف کرد؛ چرا که برخلاف انتظار اسرام در زمینهای ناهموار و عوارض زمینی کارایی خوبی از خود نشان نداد. ظاهرا این مشکل نیز حل شده چرا که در سال 2002 مدل A رسما وارد خدمت انگلستان گردید.
استرالیا نیز به تازگی درخواست نموده تا این موشک را بصورت تحت امتیاز تولید نماید.
مشخصات:
موتور: راکتی با سوخت جامد
قیمت: £200,000
ابعاد:قطر 166 میلیمتر و طول 2.90 متر
سرعت:3.5 ماخ
برد: از 300 متر تا 18 کیلومتر
کاربران: انگلیس، هند، استرالیا


موضوعات مرتبط: ارتش.گنجی در دل ملت
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیموشک هوا به هوای اسرام

تاريخ : شنبه 25 دی 1395 | 10:11 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

طبق گزارشی از وزیر دفاع،پروژه شفق درحال پیگیری می باشد.

هواپیمای شفق سومین هواپیمای جنگنده بومی ساخت جمهوری اسلامی ایران است. این جنگنده اولین هواپیمای رادارگریز ایران می‌باشد که در سال ۱۳۸۶ به جمع هواپیماهای عملیاتی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پیوست.

 

تاریخچه

اولین معرفی شفق در سال ۲۰۰۲ و در نمایشگاه صنایع هوایی ایران اتفاق افتاد. در آن نمایشگاه یک نمونه از این هواپیما در ابعاد واقعی به نمایش گذاشته شده بود.در سال ۲۰۰۴ تلویزیون جمهوری اسلامی ایران فیلمی از یک نمونه در اندازه واقعی از این هواپیما نشان داد. در این نمونه تغییراتی نسبت به یاک-۱۳۰ دیده می‌شد که احتمال رسیدن به سرعت مافوق صوت را برای این هواپیما مطرح می‌کرد. در این فیلم شفیقه بفارین به عنوان سرمهندس تیم طراحی هواپیما معرفی شد.بنا به اظهارات نشریات خارجی، این پروژه همکاری مشترکی بین ایران و روسیه برای طراحی یک جت آموزشی یا هواپیمای جنگنده بوده که بعدها این کشور مانند برخی قراردادهای دیگر، خود را کنار کشیده و خود نیز آن را ادامه نداده است. پس از آن ایران به تنهایی این برنامه را با اعمال تغییراتی در طراحی تا مرحله رونمایی پیش برد.پس از رونمایی نمونه ای از شفق که کارشناسان آن را ماکت در ابعاد واقعی(Muck-up) می دانستند که آخرین مرحله توسعه یک هواپیما پیش از مراحل آزمایشات زمینی و پروازی است، دیگر خبری از این هواپیما نبود و بسیاری آن را طرحی فراموش شده (به دلیل قطع همکاری طرف خارجی حتی در تأمین زیرسامانه ها) می پنداشتند.


موضوعات مرتبط: ارتش.گنجی در دل ملتجنگ افزار
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیپروژه ی شفقهواپیمای شفقهواپیمای بومیهواپیمای رادارگریزهواپیمای ایرانی

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 25 دی 1395 | 10:7 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

تصاویری از قدرت نظامی ارتش و سپاه ایران

 

در ادامه ی مطلب لطفا

 


موضوعات مرتبط: صفحه اصلیارتش.گنجی در دل ملتاخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیاقتدار نظامیتوان دفاعیایران اسلامی

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 25 دی 1395 | 10:4 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

سلاح شماره:یک

نام سلاح:زیگ زاور پ-۲۲۶

نوع سلاح:سلاح کمری نیمه‌اتوماتیک

سازنده سلاح:سوئیس/ایران

نکات: سلاح کمری کالیبر ۹ م‌م، تولید بدون مجوز سلاح کمری سوئیسی زیگ زاور پ-۲۲۶

 

سلاح شماره:دو

نام سلاح:کلت ام۱۹۱۱

نوع سلاح:سلاح کمری نیمه‌اتوماتیک

سازنده سلاح:ایالات متحده آمریکا

نکات: سلاح کمری کالیبر ۱۱٫۴۳ م‌م

 

سلاح شماره:سه

نام سلاح:تندر

نوع سلاح: مسلسل دستی

سازنده سلاح:آلمان/ایران

نکات:ام‌پی۵ که با مجوز شرکت هکلر و کخ تولید می‌شود.

 

سلاح شماره:چهار

نام سلاح:یوزی

نوع سلاح:مسلسل دستی

سازنده سلاح:اسرائیل

نکات:---

 

سلاح شماره:پنج

نام سلاح:دراگونوف (قناصه)

نوع سلاح:تفنگ تک‌تیرانداز

سازنده سلاح:شوروی/ایران

نکات:با مجوز تولید می‌شود.

 

سلاح شماره:شش

نام سلاح:نخجیر

نوع سلاح: تفنگ تک‌تیرانداز

سازنده سلاح:شوروی/ایران

نکات: نوع دیگری از دراگونوف

 

سلاح شماره:هفت

نام سلاح:نورینکو CQ

نوع سلاح: تفنگ تهاجمی

سازنده سلاح:ایالات متحده آمریکا/چین/ایران

نکات: کپی بدون مجوز ام ۱۶ در چین و ایران

 

سلاح شماره:هشت

نام سلاح:تفنگ خیبر

نوع سلاح:تفنگ تهاجمی کالیبر 5,56

سازنده سلاح:ایران

نکات: تولید ایران. قرار است به سلاح سازمانی نیروهای مسلح تبدیل شود.

 

سلاح شماره:نه

نام سلاح:کلاشنیکف AKM

نوع سلاح:تفنگ تهاجمی

سازنده سلاح:شوروی

نکات:---

 

سلاح شماره:ده

نام سلاح:تایپ ۵۶

نوع سلاح:تفنگ تهاجمی

سازنده سلاح:چین

نکات:AK47 تولید چین

 

سلاح شماره:یازده

نام سلاح:آکا-47 تاشو

نوع سلاح:تفنگ تهاجمی

سازنده سلاح:ایران

نکات:تایپ ۵۶ تولید ایران، سلاح سازمانی سپاه

 

سلاح شماره:دوازده

نام سلاح:ژ۳

نوع سلاح: تفنگ جنگی

سازنده سلاح:آلمان/ایران

نکات: تولید با مجوز در ایران، سلاح سازمانی ارتش

 

سلاح شماره:سیزده

نام سلاح:PK

نوع سلاح:مسلسل چندمنظوره کالیبر ۷٫۶۲

سازنده سلاح:شوروی/ایران

نکات: تولید داخلی

 

سلاح شماره:چهارده

نام سلاح:دوشکا

نوع سلاح:مسلسل سنگین

سازنده سلاح: شوروی/ایران

نکات: تولید داخلی


موضوعات مرتبط: ارتش.گنجی در دل ملتجنگ افزاراخبار ارتش
برچسب‌ها: تفنگ,اسلحه های سازمانی ایران,کلت,تیربار,تفنگ تهاجمی,تک تیر انداز,اسلحه زیگ زاور پ-۲۲۶,کلت ام۱۹۱۱,تفنگ تندر,اسلحه تندر,مسلسل دستی,یوزی,قناصه,دراگونوف,نخجیر,تفنگ تک‌تیراندازپاتوق پرتقالی,نورینکو سی‌کیو,ام ۱۶,اسلحه های ساخت ایران,اسلحه های ساخت کشور,

تاريخ : شنبه 25 دی 1395 | 10:2 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

اولین همایش دستاوردهای فاوا و زیر ساخت های دفاع سایبری نیروی هوایی ارتش در مرکز آموزش های هوایی شهید خضرایی برگزار شد.

 

اولین همایش دستاوردهای فاوا و زیر ساخت های دفاع سایبری نیروی هوایی ارتش در مرکز آموزش های هوایی شهید خضرایی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی نهاجا، این همایش با حضور امیر سرتیپ خلبان برخور جانشین فرمانده نهاجا، سردار پاسدار آقا کیشی رئیس اداره فاوای ستاد کل نیروهای مسلح، دکتر حبیبی مدیر عامل شرکت صا افتا و سرهنگ رمضان زاده رئیس اداره فناوری اطلاعات آجا در سالن اجتماعات نهم دی مرکز آموزش های هوایی شهید خضرایی برگزار شد.
این همایش با محورهای ماهیت تهدیدات فضای سایبری، لزوم ایجاد آمادگی لازم برای مقابله با تهدیدات فضای سایبری، تاثیر آن بر ماموریت های هوایی، چگونگی ایجاد دفاع سایبری و همچنین امنیت فضای تبادل اطلاعات و ارتباطات در سطح جامعه برگزار شد.
در ادامه این همایش نمایشگاه توانمندی های فاوا و صنایع وابسته آغاز به کارکرد.
در پایان این مراسم از یکان های برتر در حوزه امنیت فاوا تقدیر شد


موضوعات مرتبط: ارتش.گنجی در دل ملتاخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیفاوادفاعدفاع سایبریتوانمندیمرکز آموزشهای هوایی شهید خضرایی

تاريخ : شنبه 25 دی 1395 | 9:59 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

 

خبرگزاری میزان، خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت نمایندگان مجلس ایران روز دوشنبه طرحی را تصویب کردند که بر اساس آن بودجه دفاعی ایران در راستای توسعه برنامه موشک‌های بالستیک افزایش می‌یابد.



رویترز در ادامه افزود: ایران بودجه دفاعی خود را در راستای توسعه برنامه موشک‌های بالستیک، که دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا پیش از این گفته است آن را متوقف خواهد کرد، 5 درصد افزایش می‌دهد.
در این گزارش آمده است: این برنامه ایران می‌تواند موجب ایجاد تنش بین ایران با دولت آینده آمریکا و کشورهای غربی شود زیرا این کشورها برنامه موشک‌های بالستیک ایران را در تضاد با قطعنامه‌های سازمان ملل در خصوص ایران می‌دانند. رویترز نوشت: نمایندگان مجلس ایران روز دوشنبه با 173 رأی موافق، طرح افزایش بودجه دفاعی در راستای تقویت توان دفاعی را تصویب کردند.
به نوشته رویترز دولت اوباما آزمایش موشک‌های بالستیک را نقض توافق هسته‌ای نمی‌داند ولی دونالد ترامپ که توافق هسته‌ای را فاجعه بار خوانده، گفته است که برنامه موشک‌های بالستیک ایران را متوقف خواهد کرد.

منبع:سایت میزان
http://sobhetehran.com/fa/pages/?cid=53995


موضوعات مرتبط: صفحه اصلیارتش.گنجی در دل ملتاخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیرویترز برنامه ی دفاعیموشکموشکیایران

تاريخ : شنبه 25 دی 1395 | 9:57 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

موشک های بالستیک :

به زبان ساده موشک بالستیک به موشکی گفته میشه که برخلاف موشک های کروز که مسیر پروازیشون در یک خط راست و درون جو زمین و عمدتا نزدیک به سطح زمین صورت میپذیره ، موشک های بالستیک مسیر پروازی منحنی شکل دارن . یعنی وقتی که موشک از پرتابگر ثابت یا متحرک و یا سیلو پرتاب میشه ، ابتدا موشک از سطح زمین بلند میشه و اوج میگیره و زمانی که موشک در بالاترین نقطه و ارتفاع پروازی خودش قرار گرفت ( عمدتا بالاترین نقطه ی پروازی یا اوج گیری یک موشک بالستیک با خروج موشک از جو زمین همراه میشه ) موشک یک مسیر منحنی شکل یا مخروطی شکل رو بر اساس قوانین علم بالستیک طی میکنه و مجددا به جو زمین بر میگرده ....
هر موشک بالستیک بطور عمده از 3 بخش اصلی تشکیل شده : 1- بخش سوخت 2- بخش هدایت و کنترل ( سیستم های هدایت و ناوبری ) 3- بخش کلاهک یا سرجنگی ( warhead )


موضوعات مرتبط: ارتش.گنجی در دل ملتجنگ افزار
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیموشک بالستیکموشک کروزتوان دفاعیزمیندفاعکلاهکاشیانه

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 25 دی 1395 | 9:53 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
تاريخ : شنبه 25 دی 1395 | 9:48 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

ارتش نماد قدرت
 
ایستادگی
 
عزت
 
حرمت
 
شرافت
 
محبت
 
عظمت
 
رشادت
 
سرافرازی
 
دلاوری
 
جان برکفی
 
ولایتمداری
 
میهن پرستی
 
نوع دوستی
 
و رعب برای دشمن

موضوعات مرتبط: صفحه اصلیارتش.گنجی در دل ملتمردان آسمانی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیارتشارتش جمهوری اسلامیمیهن پرستیرشادتدلاوریشهادترعبدشمنحرمتعظمت

تاريخ : شنبه 25 دی 1395 | 9:13 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

افسران - حیا واژه درحال فراموشی

 ‌#بسم_رب_المهدی
.
.
.
۸ سال جنگیدند ... باتوپ ... تانک ... نارنجک...
.
دیدند شیعیان ایرانی قوی تراز این حرفان .
.
اومدن جنگی راه انداختند ارزان به نفع خودشون . اما #گران به نفع ما .
.
نامش #نرم است...
.
"آرام .. بی سروصدا .. و #جذاب "
.
خیلی ها را به #دام خودشان انداختند .
.
اما #مذهبی_ها را نه
.
با خودشان گفتند تنها راه شکست بچه #حزب_اللهی_ها این است که #همرنگشان بشویم.
#عقایدشان رو قبول کنیم .
.
آنگاه در قالب #مذهبی و #اسلام ; #گناه کردن را یادشان دهیم .
.
#حضرت_آقا کارشان را نام نهادن:" #اسلام_آمریکایی "
.
.
آمدند .. بدون ذره ای شک در دل بچه مذهبی ها ، یادشان دادن که چگونه با ابزار #دینشان ، راحت #گناه کنن .
.
به دختران #زینت و #خودنمایی را در قالب #چادر یادشان دادن.
.
به پسران #لاتی_گری را درقالب #ریش و #چفیه یادشان دادن .
.
آن زمان #ارزش_چادر را خیلی ها میدانستند .
.
اما الان #عده_ای دانسته یا ندانسته #ارزش_چادر را به زیرسوال برده اند .
.
آن زمان #ارزش_چفیه را درک میکردند.
.
اما الان #عده_ای دانسته یا ندانسته وجه #چفیه را سیاه کرده اند .
.
.
#برادرم ! در مقابل نامحرم ; همچون #ابراهیم_هادی و #عباس_لشکری باش .
.
.
#خواهرم ! در مقابل توطئه های #دشمن ; همچون #ناهید_فاتحی و #فوزیه_شیردل باش .
.


موضوعات مرتبط: صفحه اصلی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیحیاخداجنگ نرمچفیهچادر

تاريخ : شنبه 25 دی 1395 | 9:5 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

پرشین طب – تغذیه و بیماری ها | به گزارش پرشین طب؛ همانطور که می دانید بخشی زیادی از بدن را آب تشکیل داده است. همین موضوع به این معنی است که وجود آن بسیار مهم است. اما آیا می دانید علائمی که نشان دهنده کمبود آب در بدن است چه می باشد؟ با هم بررسی می کنیم.

۱٫ تپش قلب

هنگامی که آب بدن شما کاهش پیدا می کند طبعا باعث می شود تا تعادل مواد معدنی موجود در بدن شما (نمک و شکر) بهم بریزد و مشکلات زیر رخ دهد.

تپش قلب هنگامی است که پتاسیم و قند خون در سطح پایینی بایند. این وضعیت باعث می شود تا دهلیز و بطن ها سریع تر از حالت معمول منقبض شوند.

همچنین پایین بودن پتاسیم به خاطر تعریق بیش از حد و یا اسهال ممکن است منجر به بهم رختگی ریتم طبیعی قلب شما شود.

۲٫ بوی بد دهان

وجود بزاق در دهان، خود باعث جلوگیری از پوسیدگی، بیماری و یا خالی شدن دندان ها می شود و با تشکیل یک سد محافظ در اطراف دهان باعث می شود که غذاهای مانده در بین دندان های شما خارج شوند.

وقتی که آب بدن شما کم می شود، تولید بزاق از حد معمول کمتر می شود. همین علت باعث می شود تا باکتری ها بیشتر از قبل رشد کرده و باعث بروز بوی بد دهان شوند.

خشک بودن دهان می تواند باعث بروز پوسیدگی دندان و آسیب دیدگی لثه ها شود.

بخوانید


موضوعات مرتبط: پزشکی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیکمبود اببدنمواد معدنیاب

تاريخ : سه شنبه 21 دی 1395 | 14:25 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات چهارشنبه تعطیل هستند؟
 

مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات چهارشنبه تعطیل هستند؟

 

باشگاه خبرنگاران / وضعیت تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات روز چهارشنبه 22 دی 95 را در این خبر بخوانید.
با توجه به برگزاری مراسم تشییع پیکر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در تهران و تعطیلی روز سه شنبه و همچنین تداوم برنامه‌های گرامی‌داشت رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام در روزهای آتی، اعلام تعطیل رسمی برای روز چهارشنبه مورخ 22 دی ماه در استان تهران قوت گرفته است.   همچنین تداوم آلودگی هوای تهران و عبور شاخص های کنترلی از مرز بحران، تعطیلی روز چهارشنبه در پایتخت را محتمل تر کرده است.   گفتنی است؛ روز سه شنبه در سراسر کشور تعطیل رسمی اعلام شده و برخی نهاد ها و ارگانها مانند دانشگاه آزاد پیشتر روز چهارشنبه را نیز تعطیل اعلام کرده اند.   شایان ذکر است؛ اخبار تکمیلی در رابطه با این موضوع در این خبر اعلام می‌شود.


موضوعات مرتبط: صفحه اصلی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیتعطیلیرحلت هاشمی رفسنجانیالودگی22 دی 95

تاريخ : سه شنبه 21 دی 1395 | 14:10 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
تاريخ : سه شنبه 21 دی 1395 | 14:7 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

 پیکر مرحوم آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در حرم مطهر امام(ره) به خاک سپرده شد
 

پیکر مرحوم آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در حرم مطهر امام(ره) به خاک سپرده شد

تسنیم /

 پیکر مرحوم آیت‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام که جهت خاکسپاری وارد حرم مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی شده،‌ در داخل ضریح امام‌خمینی(ره) به خاک سپرده شد.

مراسم تشییع پیکر مرحوم هاشمی‌رفسنجانی نیز صبح امروز در دانشگاه تهران و با حضور انبوهی از جمعیت پس از اقامه نماز میت توسط رهبر معظم انقلاب برگزار شد.

آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در سال 1313 در روستای بهرمان از توابع استان کرمان متولد شد.

وی در ابتدای دهه چهل شمسی برای ادامه تحصیل به حوزه علمیه قم رفت و با مبارزان ضد حکومت پهلوی همراه شد.

یار دیرین امام و انقلاب به‌ دلیل مبارزات خود ضد حکومت ستمشاهی چندین بار دستگیر و زندانی شد، اما از آرمان‌های خود بازنگشت و رهبر کبیر انقلاب را تنها نگذاشت.

با پیروزی انقلاب اسلامی ایران آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی ابتدا سرپرست وزارت کشور و سپس چند دوره رئیس مجلس شورای اسلامی شد.

آیت الله هاشمی‌رفسنجانی در دوران دفاع مقدس  در دوره‌ای طولانی جانشینی فرماندهی کل قوا را بر عهده داشت.

وی در سال 1368 با رأی مردم به‌ عنوان  رئیس‌جمهوری اسلامی ایران انتخاب شد و در سال 1372 نیز برای دور دوم به‌ عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شد و تا سال 1376 رئیس قوه مجریه بود.

آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در سال 1376 با حکم رهبر انقلاب اسلامی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام شد که این مسئولیت را تا پایان عمر بر عهده داشت.

مرحوم هاشمی‌رفسنجانی در همه ادوار مجلس خبرگان به‌ عنوان نماینده مجلس و عضو هیئت‌رئیسه حضور داشت. وی همچنین از سال 1386 تا 1390 ریاست مجلس خبرگان رهبری را بر عهده داشت.


موضوعات مرتبط: صفحه اصلی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیهاشمیمرحوم هاشمی رفسنجانینماز میتپیکر هاشمی رفسنجانی

تاريخ : سه شنبه 21 دی 1395 | 14:5 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

 کنترل هیجان نوسانات ارزی با قاعده‌گذاری جدید برای افزایش حقوق
 

کنترل هیجان نوسانات ارزی با قاعده‌گذاری جدید برای افزایش حقوق

تسنیم /

مهدیار اسماعیلی ؛ درباره کنترل بازار ارز و جلوگیری از نوسانات ارزی  با اشاره به تجربه‌های تاریخی مرتبط گفت: زمانی که نفتهای جدید شل و  برنت  وارد بازار نفت  شد، عربستان برای حفظ بازارهای خود با کاهش قیمت اقدام به مقابله با این  نفتهای آمریکایی کرد.
وی افزود، شگرد اقتصادی عربستان این بود که برای تعیین نرخ نفت خود از قاعده‌ای استفاده کرد که بر اساس آن نفت عربستان  نسبت به نفت شل با درصد مشخصی ارزانتر  به فروش می‌رسید.
اسماعیلی ادامه داد، یعنی پرونده این که نفت این کشور گرانتر از نفت آمریکا فروخته شود را به طور کلی بست و چنین قاعده‌ای گذاشت و  توانست بحران نفتی آن سال را کنترل کند.
این کارشناس اقتصادی تاکید کرد، یک پیشنهاد با توجه به این تجربه تاریخی درباره نرخ ارز آن است که چنین قاعده‌ای وضع شود و با افزایش نرخ ارز حقوق کارمندان حقوق بگیر به اندازه درصد ثابتی افزایش پیدا کند. در این صورت افزایش قیمت دلار نمی‌تواند اثرات هیجانی داشته باشد.
وی افزود، از طرفی نرخ فعلی دلار در اقتصاد ما واقعی نیست به هر حال زمانی افزایش قیمت رخ می‌دهد و اثرات آن ممکن است به صورت شوک به اقتصاد وارد شود و مانند سال 91 منجر به افزایش چند برابری قیمت سایر کالاها شود.

اسماعیلی تاکید کرد، اثرات این قاعده‌گذاری تنها محدود به کارمندان  نمی‌شود چراکه با افزایش درامد حقوق بگیران قدرت خرید این بخش افزایش یافته و به این ترتیب بازاراهای دیگر نیز با رونق مواجه شده و حداقل اثر آن این است که بزرگترین مشکل فعلی واحدهای تولیدی یعنی رکود تا حدودی با افزایش تقاضا رو به رو میشود.

وی افزود به عنوان مثال اگر حقوق ماهی دو میلیون تومانی با ارز 4000 تومانی متناظر باشد، می‌توان برای هر افزایش طبیعی که در بازار اتفاق میافتد این نرخ حقوق را با یک نسبت مشخص  افزایش داد. به این ترتیب سیاستهای کنترل نرخ ارز و هزینه‌های سنگین آن را می‌توان با تعیین قیمت واقعی ارز برای اقتصاد جابه جا کرد.


موضوعات مرتبط: اقتصادی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالینوسانات ارزیبازار ارزنفتقیمت نفتمهدیار اسماعیلی

تاريخ : سه شنبه 21 دی 1395 | 14:2 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

 مسئولان در بخش مسکن فقط گفتار درمانی می‌کنند

مسئولان در بخش مسکن فقط گفتار درمانی می‌کنند

تسنیم /

فرشید پورحاجت در خصوص آینده بازار مسکن، اظهار کرد:‌ اگر شاخص‌هایی را کنار هم بگذاریم افزایش قیمت مسکن را به چند دلیل خواهیم داشت. یکی این‌که نهاده‌های تولیدی به واسطه افزایش نرخ ارز گران شده است. مصالح ساختمانی طی یکی دو سال اخیر گران شده، علاوه بر این‌که عوارضی که سازنده به دستگا‌ه‌های خدمات رسان پرداخت می‌کرد  به شدت افزایش یافته است.

وی ادامه داد: تولید مسکن متناسب با نیاز جامعه نبوده و کاهش صدور پروانه‌ ساختمانی داشته ایم. تولیدکنندگان مسکن در بدترین شرایط از سال 90 به این سو قرار داشته اند.

وی بیان کرد: وقتی تولیدکننده مورد حمایت قرار نگیرد از چرخه خارج می‌شود و تا دوباره برگردد زمانبر است. این موارد روی بازار مسکن تاثیرگذار است.

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان با بیان این‌که باید ببینیم سال آینده اتفاقی برای این حوزه روی می‌دهد یا خیر، گفت:  آیا یک سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی منسجمی برای مسکن در دستور قرار می‌گیرد.

پورحاجت یادآور شد: سه سال است که کانون سراسری انبوه سازان به نیابت از بخش خصوصی مشکلات را اعلام کرده است، خسته‌ شده‌ایم از بس که گفتیم مثلا قانون پیش‌فروش ایراد دارد. در پاسخ به این دغدغه ما همه می‌آیند و فقط گفتار درمانی می‌کنند و می‌گویند می‌دانیم این قانون ایراد دارد.

وی تاکید کرد: اگر این قانون ایراد دارد باید اصلاح شود. انبوه‌سازان نظر کارشناسی در این رابطه داده‌اند اما جواب کارشناسی را نگرفته‌ایم.

وی با طرح این پرسش که چرا ایراد قانون مذکور اصلاح نمی‌شود، اظهار کرد: تکلیف قانونگذار نیست که در حوزه تولید تسهیل گری را دنبال کند.

وی با بیان این‌که با بخشنامه خلق‌الساعه کمر تولید در حوزه مسکن، صنعت و... شکسته خواهد شد، افزود: مشکلات و موانع باید اصلاح و از بین برود، ما حرف کارشناسی می‌زنیم و می‌گوییم بر اساس منطق تصمیم‌گیری شود.

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان با تاکید بر این‌که تا الان اتفاق مثبتی را در بخش مسکن مشاهده نکرده‌ایم، گفت: همه صحبت می‌کنند اما پای عمل که می‌رسد آثار مثبتی را در این حوزه نمی‌بینیم.


موضوعات مرتبط: اقتصادی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیمسکنگفتار درمانیپروانه ی ساختمانیانبوه سازانقاننگذارفرشید پور حاجت

تاريخ : سه شنبه 21 دی 1395 | 13:59 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

 نفت به ۵۵ دلار رسید
 

نفت به ۵۵ دلار رسید

تسنیم /

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، امیدواری به اینکه برخی کاهش تولید های برنامه ریزی شده از سوی اوپک و سایر تولید کنندگان اجرایی خواهد شد موجب شد تا قیمت نفت امروز اندکی افزایش یابد. دیروز تردیدها نسبت به اجرایی شدن کاهش تولید نفت موجب افت قابل توجه قیمت نفت شده بود.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت، امروز با 25 سنت افزایش نسبت به دیروز به 55 دلار و 20 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز 26 سنت افزایش داشت و به 52 دلار و 22 سنت رسید.
تحلیلگران گفتند، به رغم تردیدها در خصوص اجرای کامل توافق کاهش تولید، انتظار می رود برخی تولید کنندگان به ویژه عربستان و ابوظبی تولید خود را کاهش دهند.
داچ بانک روز سه شنبه اعلام کرد: «جدیدترین اظهارات اعضای اوپک... نشان می دهد که اعضا در حال تعدیل میزان تولید خود هستند تا از توافق کاهش تولید تبعیت کرده باشند.»
موسسه بی ام آی ریسرچ هم اعلام کرد: «کاهش تولید های هماهنگ از روند برقراری توازن مجدد در بازار حمایت خواهد کرد و موجب کاهش حجم ذخایر جهانی نفت خواهد شد. این روند موجب می شود تا ما در پیش بینی مان از قیمت نفت برای سال 2017 تجدید نظر کنیم و آن را به 57 دلار افزایش دهیم.»
تجار گفتند، تقاضای قوی برای نفت از سوی هند نیز در تقویت قیمت ها موثر بوده است. تقاضا برای نفت از سوی سومین مصرف کننده بزرگ نفت جهان در ماه دسامبر به 16.53 میلیون تن رسید که 4.3 درصد بالاتر از مدت مشابه سال گذشته بود.
به رغم این امیدواری ها، بسیاری از تحلیلگران این ریسک را محتمل می دانند که کل تولید نفت، آن مقدار که انتظار می رود کاهش نیابد.
قیمت نفت دیروز به دلیل نگرانی ها از افزایش تولید ایران و عراق حدود 4 درصد کاهش یافت.


موضوعات مرتبط: اقتصادی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالینفتقیمت نفت تولید نفت

تاريخ : سه شنبه 21 دی 1395 | 13:58 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

شاید نتوان هیچ کدام از شخصیت‌های نظام را در میزان تاثیرگذاری با هاشمی مقایسه کرد، ولی پر شدن جای خالی او در کرسی ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام، به عنوان آخرین جایگاه حقوقی هاشمی رفسنجانی، می‌تواند موجب ایجاد رویدادهای تازه‌ای برای نظام سیاسی کشور باشد.


 


موضوعات مرتبط: صفحه اصلیسیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیجانشین تشخیص مصلحت نظامفوت هاشمیجانشین هاشمیرحلت هاشمی

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 21 دی 1395 | 13:52 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

 نام هاشمی با انقلاب شکوهمند اسلامی عجین شده است
 

نام هاشمی با انقلاب شکوهمند اسلامی عجین شده است

تسنیم /

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی در حاشیه مراسم بدرقه پیکر رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره شخصیت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اظهار کرد: آقای هاشمی یکی از چهره‌های ارزشمند نظام و انقلاب بودند و اسم ایشان با انقلاب شکوهمند اسلامی عجین است.

وی با بیان اینکه نقش آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در انقلاب برجسته بود، عنوان کرد: ایشان هم در ایجاد انقلاب اسلامی و هم در تداوم و تثبیت نظام همیشه و هر لحظه در کنار امام(ره) و رهبر معظم انقلاب بودند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را یکی از شخصیت‌های درجه اول نظام دانست و افزود: بعد از زعامت رهبر معظم انقلاب، مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی فردی رهرو بودند و همیشه پایبندی به نظام و رهبری را مدنظر داشتند. 

تقوی با ابراز تاثر از درگذشت رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: وجود ایشان و شخصیت آن مرحوم همیشه موثر بود و مردم به خوبی در مراسم بدرقه پیکر ایشان حضور یافتند. 

به گزارش تسنیم، مراسم تشییع پیکر آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز - سه شنبه - در دانشگاه تهران با حضور مسوولان و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

حضرت آیت‌ الله خامنه ‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی بر پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی نماز اقامه کردند.پیکر مطهر رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از اقامه نماز از دانشگاه تهران به سمت حرم مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در حال تشییع است و در جوار بارگاه ملکوتی امام خمینی(ره) به خاک سپرده می شود.

مراسم بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی روز چهارشنبه - ٢٢ دی ماه ٩٥- از ساعت 9 و 30 دقیقه تا 12 در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار می شود.

آیت الله هاشمی رفسنجانی شامگاه یکشنبه در سن 82 سالگی بر اثر عارضه قلبی در تهران دعوت حق را لبیک گفت.


موضوعات مرتبط: صفحه اصلیسیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیزندهیادهاشمیانقلابانقلاب شکوهمندسید رضا تقویحسینیه ی امام خمینی

تاريخ : سه شنبه 21 دی 1395 | 13:49 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

 آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی به خط امام و رهبر معظم انقلاب پایبند بود

 

 

 

آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی به خط امام و رهبر معظم انقلاب پایبند بود

تسنیم /

سردار احمد وحیدی روز سه‌شنبه 21 دی ماه در حاشیه مراسم بدرقه پیکر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در جمع خبرنگاران درباره شخصیت رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: آقای هاشمی رفسنجانی یک شخصیت بسیار مبارز و حاضر در میدانهای انقلاب بود.

وی افزود: یکی از حوزه‌های مهم درگیری ایشان با جریانات نفاق و ضدانقلاب بود که حتی موجب ترور وی در سالهای اول انقلاب توسط این افراد شد. 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: ایت‌الله هاشمی رفسنجانی شخصیتی وراسته بود که به خط و مبانی اندیشه‌های  امام و رهبری به طور کامل پایبند بود و در این چارچوبها عمل می‌کرد.

به گزارش تسنیم، مراسم تشییع پیکر آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز - سه شنبه - در دانشگاه تهران با حضور مسوولان و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

حضرت آیت‌ الله خامنه ‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی بر پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی نماز اقامه کردند.پیکر مطهر رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از اقامه نماز از دانشگاه تهران به سمت حرم مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در حال تشییع است و در جوار بارگاه ملکوتی امام خمینی(ره) به خاک سپرده می شود.

مراسم بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی روز چهارشنبه - ٢٢ دی ماه ٩٥- از ساعت 9 و 30 دقیقه تا 12 در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار می شود.

آیت الله هاشمی رفسنجانی شامگاه یکشنبه در سن 82 سالگی بر اثر عارضه قلبی در تهران دعوت حق را لبیک گفت.


موضوعات مرتبط: صفحه اصلیسیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیخط امامپیکر ایت الله هاشمی رفسنجانیسردار احمد وحیدیتشخیص مصلحت نظام

تاريخ : سه شنبه 21 دی 1395 | 13:45 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
تاريخ : سه شنبه 21 دی 1395 | 13:41 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
تاريخ : سه شنبه 21 دی 1395 | 13:38 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

  

پایگاه خبری عقاب نیوز:

 

 رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: اردوی راهیان نور و حضور دانش آموزان در این مناطق بهترین راه ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت در میان نسل جوان است.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از  ایرنا، حجت الاسلام سید محمد علی آل هاشم روز سه شنبه در مراسم بهره برداری از میدان خلبان شهید حسین چله دوان در باقرشهر از توابع شهرستان ری تاکید کرد: باید همواره شهدا، شهادت، ایثار و جهاد را به روش های مختلف از جمله برگزاری اردوی راهیان نور، چاپ و انتشار وصیتنامه شهدا و برگزاری موزه ها و نمایشگاه ها ترویج کنیم.
وی تکریم خانواده شهدا مخصوصا پدران و مادران آنان را با ارزش و مهم ذکر کرد و ادامه داد: تجلیل از فداکاری و ایثارگری والدین معظم شهدا، همسران و فرزندان آنان باعث می شود تا یاد و خاطره شهدای سرافراز اسلام همواره زنده بماند.
آل هاشم با اشاره به هفته دفاع مقدس گفت: این هفته به دلیل اینکه دشمن در جنگ تحمیلی 8 ساله به اهداف شیطانی خود نرسید و ملت ایران به اهداف خود رسیده و پیروز شدند با اهمیت و ارزشمند است.
وی گفت: صدام جنایتکار با حمایت مستکبرین عالم و کشورهای غربی و عربی منطقه به دنبال براندازی انقلاب نوپای ایران و تجزیه مناطق مختلف کشور بود و حتی برای مناطق مختلف کشور نام نیز تعیین کرده بود.
آل هاشم گفت: صدام به دنبال گسترش دیکتاتوری ظالمانه خود در منطقه بود اما فداکاری و ایثار جوانان این مرز و بوم فرصت عرض اندام را از وی و حزب بعث گرفت.
وی با تجلیل از رهبری داهیانه حضرت امام خمینی(ره) در دفاع مقدس گفت: حضرت امام(ره) دو بار در آزادسازی سوسنگرد و عملیات ثامن الائمه(ع) از واژه 'باید' استفاده کرد و دستور آزاد سازی داد که با فداکاری و رشادت جوانان این دستورات رهبر معظم انقلاب عملیاتی شد.
میدان امیرسرلشگر فنی هوایی شهید حسین چله دوان روز سه شنبه با حضور حجت الاسلام آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر سرتیپ خلبان هوشنگ یاری فرمانده هوانیرو ارتش، جمالی پور فرماندار ویژه شهرستان ری، استادفرج شهردار باقرشهر، حجت الاسلام موسوی امام جمعه باقرشهر و نصراله رئیس بنیاد شهید شهرستان ری بهره برداری شد.
در این مراسم همچنین از خانواده شهید چله دوان با اهدای لوح یادبود و تندیس تجلیل شد.
میدان شهید چله دوان در جاده روستای قمصر باقرشهر از توابع شهرستان ری در تقاطع شهید چله دوان و خیابان فلسطین برای رفع مشکلات ترافیکی منطقه احداث شد.
 

 


موضوعات مرتبط: صفحه اصلیاجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیرییس عقیدتی سیاسی ارتشحجت الاسلام ال هاشماردوراهیان نورجهاد

تاريخ : شنبه 18 دی 1395 | 11:48 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
رهبر انقلاب تاکید کردند: اگر دنیای اسلام متحد باشد و با وحدت به سمت اهداف اسلامی حرکت کنیم، آمریکا و شبکه‌ بدخیم خبیث صهیونیستی دیگر نمی‌توانند ملت‌ها را در پنجه‌ خود بگیرند.
شیعه و سنّیِ آمریکایی دو لبه‌ یک قیچی‌اند/ انگلیس از دو قرن پیش منبع شر و نکبت برای ملت‌ها بوده استبه نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام  رهبری،  صبح (شنبه) در دیدار مسئولان نظام، میهمانان سی‌امین کنفرانس وحدت اسلامی، سفرای کشورهای اسلامی و قشرهای مختلف مردم تأکید کردند: امروز دو اراده در منطقه در تعارض با یکدیگر قرار گرفته است، «اراده وحدت» و «اراده تفرقه»، و در این اوضاع حساس، «تکیه بر قرآن و تعالیم الهی پیامبر اعظم(ص)»، به‌عنوان داروی وحدت‌بخش، راه حل محنتهای دنیای اسلام است.

موضوعات مرتبط: صفحه اصلیسیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیرهبریدنیای اسلامخباثتداوریشیعهسنی

تاريخ : شنبه 18 دی 1395 | 11:44 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

مواظب همدیگه باشیم !
از یه جایی بــه بعد.دیگه بزرگ نمی شیم؛ پـیــــــــــر می شیم
از یه جایی بــه بعد دیگه خسته نمی شیم؛ می بُــــــــــــرّیم
از یه جایی بــه بعددیـگه تــکراری نیستیم؛ زیـــــــــــادی هستــــــــیم…!!
پس قدر خودمون، خانواده مون ، دوستان مون، زندگی مون و کلأ حضور خوشرنگ مون رو تو صفحه دفتر وجود بدونیم…
محبت تجارت پایاپای نیست…
چرتکه نیندازیم که من چه کردم و تو در مقابل چه کردی!
بیشمار محبت کنیم!
حتی اگر بهر دلیلی کفه ترازوی دیگران سبک تر بود….

 


موضوعات مرتبط: صفحه اصلیاجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیترازومحبتحضورتجارتتجارت محبت

تاريخ : شنبه 18 دی 1395 | 11:40 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

اگر بر این باوری که سنگ برایت معجزه می کند، معجزه رخ خواهد داد!
اگر بر این باوری که آسمان برایت معجزه می کند، معجزه رخ خواهد داد!
اما آگاه باش
نه سنگ از خود قدرت دارد، نه آسمان!
آنچه که نیرو دارد، باور توست! ایمان و یقین راسخ توست!
اگر سنگ قدرتی داشت، فکری به حال خود می کرد!
بیرون ز تو نیست، آنچه در عالم هست
از خود بطلب هر آنچه خواهی، که تویی…


موضوعات مرتبط: صفحه اصلیاجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیزندگیامیدباورنشاط

تاريخ : شنبه 18 دی 1395 | 11:39 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
تاريخ : شنبه 18 دی 1395 | 11:36 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
تاريخ : شنبه 18 دی 1395 | 11:34 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
تاريخ : شنبه 18 دی 1395 | 11:32 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

پرچم رژیم صهیونیستی بزودی

افسران - پرچم اسرائیل بزودی

موضوعات مرتبط: صفحه اصلیسیاسی
برچسب‌ها: صهیونیسممبارزهعشق وحمله

تاريخ : شنبه 18 دی 1395 | 11:26 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب شیمی
  • وب سمفونی
  • وب قالب بلاگفا
  • وب رفتن